Várakozáson felüli, de erőtlen negyedéves számokat tett közzé az Alibaba az amerikai tőzsdenyitás előtt. Úgy tűnik, a kínai e-kereskedelmi óriás jól tűrte a zárlatot, amelyet csak az év végén oldottak fel , de lassult a növekedése. Valószínűleg profitál a karantén utáni nyitásból, bár ennek hatása csak a negyedév utolsó harmadában jelentkezhetett. A hongkongi tőzsdén jegyzett részvény 4 százalékot pattant csütörtökön napon belül a gyorsjelentésre várva, végül közel 2,4 százalékos pluszban zárt.
A vállalat negyedik negyedéves bevételei az előző év azonos időszakához képest 2 százalékkal, 247,76 milliárd jüanra (35,92 milliárd dollárra) emelkedtek, míg a Refinitiv elemzői konszenzusa 245,18 milliárd jüan volt.
A The Wall Street Journal emlékeztet, hogy
a harmadik negyedévben még 3 százalékkal bővült a bevétel.
Az egy amerikai jegyzett letéti jegyre (ADR) jutó eredmény 19,26 jüan lett, ez 14 százalékos növekedés év per év alapon. Az elemzői várakozás 16,26 jüan volt. A profit soron 46,82 milliárd jüant jelentett a cég, s ez 69 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az elemzők 34,02 milliárd jüanra számítottak.
Az eredmény kiugró növekedése a bázishatással magyarázható,
egy évvel korábban ugyanis zsugorodott a profit a digitális médiához és szórakoztatóipari üzletághoz kapcsolódó goodwill értékvesztése miatt.
„Stabil negyedévet tudhatunk magunk mögött, annak ellenére is, hogy a karantén intézkedések miatt visszaesett a kereslet, s az ellátási lánc zavarai is akadályozták a működést” – mondta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója.
Tavaly decemberben a kiskereskedelmi forgalom, amely a belföldi fogyasztás mutatója Kínában, 1,8 százalékkal visszaesett év per év alapon. Ám a fizikai áruk e-kereskedelmi értékesítése ennek ellenére 12,9 százalékkal emelkedett a pekingi kormányzati adatok szerint.
Elemzők arra számítanak, hogy
az Alibaba bevételei gyorsabban emelkednek a következő negyedévekben,
összhangban a kínai gazdaság újranyitásával, amely a várakozások szerint fogyasztásvezérelt növekedést indíthat.
Az Alibaba két legfőbb versenytársa a JD.Com és az újabban az Amazon kihívójaként is fellépő Pinduoduo. Idén év elején az aktivista befektető Ryan Cohen szállt bele az Alibabába, részvényvásárlási programot sürgetve. Ennél izgalmasabb, hogy már a kínai hatóságok is részesedést szereztek az Alibaba leányvállalatában, míg az anyacég Hangcsou önkormányzatával írt alá együttműködési megállapodást. És nemrégiben az Alibaba is bejelentette a maga új generációs mesterséges intelligenciáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.