A recessziós félelmek újbóli felerősödésével párhuzamosan további, sok esetben akár drasztikusnak is nevezhető költségcsökkentési megoldáshoz fordulnak az amerikai vállalatok, a kényelmi extrák eltörlésén túl már a munkavállalók juttatási csomagjait sem hagyják változatlanul.
A kényszerű kiadáscsökkentési hullámból a legnagyobb nevek sem maradnak ki, az immáron több mint 11 ezer munkavállalótól megváló Meta, az ingyenes étkezést korábban eltörlő Google és a videojáték-ipar egyik legnagyobb neve, a Unity Software is további spórolásra kényszerül.
A nadrágszíj meghúzása pedig a legnagyobb kiadást jelentő munkavállalói juttatásokkal folytatódik.
Az alapfizetés megnyirbálása helyett ugyanakkor a vállalatok egy sokkal szofisztikáltabb módon faragják lefelé kiadásaikat: a munkavállalók számára felajánlott részvénypakettek és a bónuszok esnek áldozatul a harcnak. Az ilyen formában megjelenő kiadásokat ugyanis két irányból is képesek csökkenteni a cégek – a jogosultak körének szűkítésével, illetve az összegük visszafogásával egyaránt.
A Unity szoftvergyártócég az utóbbi mellett tette le voksát: az eddig még a tech szektorban is kiemelkedőnek tartott részvénybeli juttatási csomagja keretében kiadott papírok számát tervezi csökkenteni, az újonnan felvett kollégák mellett a már náluk dolgozók számára egyaránt.
A Unity kétszáz munkavállalójától már megvált, az irodai kapacitását is csökkentette, de még így sem érte el a kitűzött célokat.
A januárban több mint nyolcezer embert elbocsátó Salesforce-nál is szükséges a további kiadáscsökkentés: a vállalat bevételeinek 10,5 százalékát fizeti ki részvények formájában a munkavállalóknak, év végére ezt a számot 9 alá szeretné nyomni. Ennek kivitelezése azonban könyvelési szempontból temérdek nehézségbe ütközik. A Salesforce emellett munkaerejének további karcsúsítását is napirenden tartja, ahogy teljes működésének újratervezése sincs kizárva a költségek csökkentése érdekében.
A luxuskiegészítőket gyártó Designer Brands a bónuszok kifizetéséhez szükséges célok megemelése mellett tette le a voksát. A vállalat vezetése azzal indokolta a döntést, hogy az idei évben a tavalyinál jóval alacsonyabb bevételre számítanak, így ez a munkavállalók kompenzációjában is meg kell hogy mutatkozzon.
A közösségimédia-óriás Meta a bónuszok összegének csökkentése mellett döntött.
Zuckerberg vállalata a bónuszok méreténék megvágása mellett a munkavállalók teljesítményének gyakoribb mérését is kilátásba helyezte. A Facebook atyja korábban már irodai kapacitásának drasztikus csökkentésén túl a vállalati utak költségét is megvágta, a több mint 11 ezer munkavállaló elbocsátásával járó leépítési hullámról nem is beszélve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.