Az LG Display még ebben negyedévben megkezdi a televíziókba szánt panelek szállítását a Samsungnak. Az LG Electronics kijelzőket gyártó leányvállalatának az a célja, hogy jövőre 2 milliót értékesítsen, a következő években pedig 3 millió és 5 millió darabra növelje az eladást. A kezdeti szállítások valószínűleg 77 és 83 hüvelykes OLED-tévépanelek lennének – névtelenséget kérő források szerint.

Fotó: AFP

A Samsung azért vásárol régi riválisától, mert az általa gyártott QD-OLED-kijelzők drágábbak, és nem tudnak eleget termelni belőlük.

Ráadásul a cég elsősorban az okostelefonokhoz és a táblagépekhez gyártott panelekre koncentrál. Az LG is jól jár az üzlettel: az LG Display ugyanis a tavalyi második negyedév óta négy egymást követő negyedévben volt veszteséges az elektronikai eszközök iránti globális kereslet gyengülése miatt, így értelemszerűen kevesebb kijelzőre volt szükség – írja a Reuters.

A legalább 1,5 milliárd dollár értékű üzlet nyereségessé teheti a céget, és ismét teljes termelési kapacitáson pöröghet a gyártás.

Az OLED televíziók terén a Samsungnak 6,1 százalékos a piaci részesedése az 54,6 százalékos LG és a 26,1 százalékos Sony mögött. A piac az Omdia kutatócég szerint idén várhatóan 6 százalékkal, 11,7 milliárd dollárra bővül, 2027-re pedig 12,9 milliárd dollárra nő. A híreket egyik vállalat sem kommentálta.

A Samsungnál tabu a mesterséges intelligencia használata

A Samsung bejelentette, hogy korlátozni fogja a mesterséges intelligenciák (MI), többek között a ChatGPT használatát az alkalmazottainak, miután a vállalat felfedezte, hogy visszaéltek a szolgáltatásokkal. A lépés azután történt, hogy a Samsung súlyos visszaéléseket fedezett fel a belső hálózatán, ugyanis az alkalmazottak vállalati titkokat és kódokat töltöttek fel az egyik legnépszerűbb MI-szoftverre, a ChatGPT-re.