Tíz százalékot raliztak a csütörtöki amerikai tőzsdei kereskedés első felében a Netflix részvényei, az árfolyam ezzel háromhavi csúcsot ostromol.
A streamingszolgáltató papírjaira azt követően vetették rá magukat a befektetők, hogy kedvező felhasználószámokat közölt a nemrégiben elindított, reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagjáról.
A hagyományos, hirdetésektől mentes opciónál olcsóbb szolgáltatás havi átlagos aktív előfizetőinek száma mostanra elérte az ötmilliót, és az új előfizetők negyede erre a csomagra fizet elő.
A Netflix 2022 végén indította el a reklámokkal támogatott szolgáltatását, miután az előfizetők száma több negyedéven át stagnált, aminek következtében a vállalat részvényei mélyrepülésbe kezdtek.
Az amerikai óriásvállalat egy hónappal ezelőtt tette közzé első negyedéves jelentését, amely hidegzuhanyként érte a befektetőket a minden várakozást alulmúló eredményszámok miatt. Az előfizetői tábor várt 2,07 milliós bővülésével szemben csak 1,75 millió csatlakozóról adtak hírt, így március végén összesen 232,5 millióan adtak pénzt a szolgáltatásért, vagyis a jelszómegosztás révén ingyen netflixezőket a lehetőség kivezetésével nem tudták olyan mértékben átterelni az előfizetők közé, mint azt szerették volna.
A befektetők így joggal lehettek elégedetlenek a jelszómegosztás miatt a céget érő veszteség felszámolásának tempójával. A fenti részvényesi fájdalmakra adhat vigaszt a most ismertetett, olcsóbb előfizetői csomag növekvő népszerűsége, amit a mai részvényrali is alátámaszt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.