BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A farmeren is spórolnak a vásárlók, drasztikus lépésre készül a Levi’s

Visszaeső forgalmának és profitjának javítása érdekében árcsökkentést jelentett be a farmergyártó, amely ezzel együtt is kénytelen volt lejjebb adni idei céljaiból.

Küszködik a magas költségekkel a Levi Strauss, a gyenge második negyedéves eredményszámok ismeretében a farmergyártó vállalat visszavágta éves profitcélját, és a forgalom élénkítésének reményében árcsökkentést jelentett be.

Hong,Kong,-,4,July,,2018:,Levi's,Store,In,Hong
Fotó: Shutterstock

A társaság árbevétele 9 százalékkal, 1,6 milliárd dollárra zuhant éves bázison a május 28-án zárult három hónapban, ez 2021 eleje, vagyis a pandémia óta a legnagyobb mértékű csökkenés. A visszaesés a hazai, amerikai piacon volt igazán szembetűnő, ahol 22 százalékkal zsugorodtak az eladások. Európában ezzel szemben mindössze 2 százalékos volt a csökkenés.

A gyenge értékesítési számok és a szűkülő árrések mellett a Levi’s 1,6 millió dolláros veszteséggel zárta az időszakot, éles kontrasztban a tavaly ilyenkor elszámolt, közel 50 millió dollár nyereséggel. 

Az egy részvényre jutó korrigált eredmény négy cent lett, egy centtel jobb az elemzők által vártnál. A nadrágszíjat szorosabbra húzó vásárlók mellett a felhalmozódott raktárkészletek is nehezítették a vállalat dolgát, a tengerentúli elosztóközpontban feltorlódó termékek nehezítették a rendelések kiszállítását.

Chip Bergh vezérigazgató a jelentést követő telefonkonferencián bejelentette, legalább hat, nagykereskedelmi csatornákon keresztül értékesített termék árát csökkenti a vállalat, hogy növelje az eladásokat az árérzékenyebb fogyasztók körében. A leértékelt árucikkek között szerepelnek olyan alapvető, nem szezonális termékek is, mint a a Levi’s 502 farmer.

A megélhetési költségek emelkedésével az amerikai fogyasztók visszafogták a drágább diszkrecionális cikkekre, köztük a ruházati cikkekre fordított kiadásaikat, az árcsökkentéssel a vállalat más márkák hasonló termékeivel is felvenné a versenyt.

Az idei évre vonatkozó eredménycéljaiból így is kénytelen volt visszavenni a ruhagyártó, amelyet a korábbi, részvényenként 1,3–1,4 dolláros tisztított profit helyett már csupán 1,1–1,2 dollár közé vár. A korrigált bruttó árrés a korábban várt 50 helyett 90 bázisponttal csökkenhet.

Az árbevétel 2023-ban is emelkedő pályán maradhat, az eddigi 1,5-– százalékos sávval szemben azonban csak 1,5–2,5 százalékos ütemben.

 

A befektetőket hideg zuhanyként érte a bejelentés, a péntek reggeli elektronikus kereskedésben 7,8 százalékkal zuhant a részvényárfolyam.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.