BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazon kevesebbet fizet az iRobotért

Az Amazon tavaly augusztusban jelentette be, hogy 1,7 milliárd dollárért bekebelezi a robotporszívókat és felmosórobotokat gyártó iRobot nevű céget, azonban az üzletet trösztellenes eljárások miatt még nem sikerült lezárni.

Az Amazon és az iRobot megállapodtak abban, hogy közel 15 százalékkal csökkentik az árat, amelyet az online kiskereskedelmi óriás fizet a Roomba porszívók gyártójáért. A módosított megállapodás értelmében az Amazon 51,75 dollárt fizet az iRobot minden egyes részvényéért, szemben az eredeti 61 dolláros árral – derül ki a vállalatok közleményéből.

Berlin,,Germany,,August,29,,2019.,Man,Hand,Activating,The,Roomba
Berlin, Germany, August 29, 2019. Man hand activating the roomba irobot vacuum cleaner from the application. Smart life concept, smart city, smart home.
Fotó: Shutterstock

Az üzlet árfolyamváltozását nagyrészt ellensúlyozza az iRobot nettó adósságállományának tervezett növekedése, miután a cég 200 millió dolláros finanszírozási keretet kötött a működésének finanszírozására. Az Amazon tavaly augusztusban jelentette be, hogy 1,7 milliárd dollárért bekebelezi a robotporszívókat és felmosórobotokat gyártó iRobot nevű céget, azonban az üzletet trösztellenes eljárások miatt még nem sikerült lezárni. 

A brit mellett az amerikai és az uniós hatóságok is vizsgálódnak: a felügyeleti szervek amiatt aggódnak, hogy az üzlet csökkentheti a versenyt. Az is felmerült, hogy az iRobot eszközei képesek az otthonok feltérképezésére, így az adatokat az Amazon saját céljaira használná fel. Az iRobot még 2002-ben mutatta be Roomba porszívóját: a vezeték nélküli, intelligens porszívó megtanulja és feltérképezi a tereket, hogy eltakarítsa a port és a rendetlenséget. Ugyan piacvezetőnek számít, de az elmúlt években világszerte egyre jobban terjednek a kínai cégek (Evovacs, Xiaomi) készülékei.

Az Amazont választották a legértékesebb tech márkának

Az Amazon lett a legértékesebb technológiai márka a világon idén a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint, annak ellenére is, hogy Jeff Bezos vállalatának értéke egy év leforgása alatt 14,6 százalékkal, 299,3 milliárd dollárra csökkent. A New York-i tőzsdén azonban jól teljesít a vállalat, részvényeinek árfolyama a Nasdaqon év eleje óta 56,49 százalékkal emelkedett, a csütörtöki záráskor 134,30 dollárért lehetett megvásárolni őket.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.