BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
The German sporting goods manufacturer Puma needs help from the state in the corona crisis.
The German sporting goods manufacturer Puma needs help from the state in the corona crisis and secures a huge loan. The business has slumped. Archive photo: border motif, feature, Puma collection, soccer shoes, soccer shoe, Ball Puma brand emblem. PUMA balance press conference on 02/14/2019 in Herzogenaurach. Sporting goods manufacturer, lifestyle brand, brand. Â | usage worldwide (Photo by FrankHoermann/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)

Nagyot ugrott a Puma a második negyedévben

A vállalat Kínában erősödött, míg észak-amerikai üzletága jócskán visszaesett.

A német Puma sportszergyártó az elemzői becsléseket magasan felülmúló eredményekről számolt be, miután Kínában újra élénkülni kezdett a kereslet a tornacipők és a ruházati cikkek iránt – írta a Reuters.

The German sporting goods manufacturer Puma needs help from the state in the corona crisis.
The German sporting goods manufacturer Puma needs help from the state in the corona crisis and secures a huge loan. The business has slumped. Archive photo: border motif, feature, Puma collection, soccer shoes, soccer shoe, Ball Puma brand emblem. PUMA balance press conference on 02/14/2019 in Herzogenaurach. Sporting goods manufacturer, lifestyle brand, brand. Â | usage worldwide (Photo by FrankHoermann/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: AFP

A szerdai közlemény szerint a második negyedévben a vállalat üzemi eredménye 115 millió euró volt, meghaladva az elemzők korábbi, 110 milliós becslését. Az adatok közzététele után a Puma részvényei 2,9 százalékot emelkedtek a frankfurti tőzsdén.

Éves szinten azonban a papírok árfolyama 16 százalékos mínusszal jócskán elmarad a legnagyobb versenytársak, a Nike és az Adidas mögött.

 

A kínai kereslet élénkülése fellendítette a német vállalat ázsiai üzletét, ahol az eladások mintegy negyedével ugrottak meg, miközben Európa és Latin-Amerika is erős piac maradt.

A Puma megerősítette a korábbi előrejelzését, hogy ha a harmadik negyedévben is folytatódik a lendület, akkor még idén megemelheti a pénzügyi célokat.

Ez azonban a növekedés újraindításán is múlik Észak-Amerikában, ahol a bevételek estek, mivel a vállalat igyekszik csökkenteni az olcsó nagykereskedelmi termékektől való függőségét.

Arne Freundt, aki januárban ült bele a vezérigazgatói székbe, az elmúlt évek gyors növekedésének fenntartására törekszik azáltal, hogy az Egyesült Államokban elsősorban a drágább futball-, kosárlabda- és futósportruházatra összpontosít. Kínában pedig megpróbál nagyobb piaci részesedésre törekedni, ahol a legnagyobb riválisai, a Nike és az Adidas, is nehézségekbe ütköztek. Ráadásul a nagy cipőgyártók olyan, gyorsan növekvő kisebb márkák ellen is küzdenek, mint az On Holding és a Hoka, amelyek különösen a futócipők terén hódítanak.

A vállalat a közleményében megerősítette, hogy Hubert Hinterseher pénzügyi igazgató szerződését 2027-ig meghosszabbították.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.