A Tesco ezután maga gondoskodik munkavállalói megfelelő egészségi állapotáról, a szupermarketlánc szerződést kötött a YuLife szolgáltatóval 310 ezer dolgozója és közvetlen családtagjaik azonnali orvosi ellátására. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a jogosultak bármikor kérhetnek időpontot a virtuális rendelésre, a YuLife-fal szerződött háziorvosok pedig a lehetős legrövidebb idő alatt a felveszik velük a kapcsolatot a távdiagnózis és a terápia felállítása érdekében.
A szolgáltatás nonstop, azaz egy éjjeli rosszullét esetén is azonnali a segítségnyújtás.
A YuLife háziorvosaival telefonon és videócseten lehet majd konzultálni, a felírt gyógyszereket pedig aznap ki lehet váltani a patikában, de igény szerint házhoz is viszik. A háziorvosok a nem egyértelmű esetekben szakrendelésre küldhetik a pácienst.
A YuLife és partnere, a Health Hero a sürgősségi ellátáson kívül más szolgáltatásokat is nyújt, így például alvásterapeuták, táplálkozási szakemberek, tanácsadók, fitneszedzők és fizioterapeuták segítségét is igénybe tudják venni a Tesco dolgozói.
Ez egy közvetlen, megtérülő befektetés kollégáink egészségébe
– mondta a Reutersnek James Goodman, a Tesco humánerőforrás-igazgatója. A Tescónak a gondoskodás a humán szempontok mellett gazdaságilag is megéri, ugyanis betegség, baleset esetén nem kell az alkalmazottait az indokoltnál hosszabb ideig nélkülöznie. Azaz minimalizálhatja a kieső munkaórák számát.
Az Egyesült Királyság legnagyobb magánkézben lévő munkáltatójaként ismert kiskereskedelmi lánc csütörtökön bejelentett lépése amellett, hogy terhet vesz le a Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) válláról, egyben súlyos kritikát fogalmaz meg az egészségügyi ellátás színvonaláról.
Az időzítés is ünneprontással ért fel, hiszen a második világháború után létrehozott NHS épp szerdán volt 75 éves. A brit egészségügy amúgy krónikus szakemberhiánnyal küzd, amelynek a kezelésére épp a napokban hirdetett másfél évtizedre szóló egészségügyi reformprogramot Rishi Sunak konzervatív kormánya, 2,4 milliárd fontos induló kerettel. Ez azonban csak évek múltán hozza meg első gyümölcseit.
Az egészségügy leterheltségével a koronavírus-járvány idején szembesülhettek igazán a britek, s a helyzet odáig fajult, hogy ma már sokan nem tudnak időpontot kapni a helyi háziorvosuknál, amikor szükségük van rá, és a kórházi kezeléseknél is hosszú várólisták alakultak ki.
A Health Hero által végzett kutatás kimutatta, hogy tavaly a biztosítottak 84 százalékának volt olyan problémája, amellyel a háziorvosához kellett fordulnia, de csak 53 százalékuknak tudtak aznapra konkrét időpontot adni a rendelőkben. A helyzet súlyosságát jól jelzi, hogy az NHS adatai szerint
Angliában havonta közel ötmillió beteg vár több mint két hetet egy háziorvosi időpontra.
A brit munkaerőpiac továbbra is feszes, a munkaadók rá vannak kényszerülve, hogy magasabb bérrel, jóléti csomagokkal, bónuszokkal édesgessék magukhoz a dolgozókat, illetve láncolják magukhoz őket. Szakértők szerint a Tesco példáját így-vagy úgy, de követni fogják a riválisai is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.