A világ legnagyobb barkács- és lakberendezési áruházlánca a vártnál jobb, 4,65 dolláros részvényenkénti eredményről (EPS) számolt be a második negyedéves gyorsjelentésében, amelyet a keddi amerikai piacnyitás előtt tett közzé. A cég fenntartja egész éves pénzügyi prognózisát, s új, 15 milliárd dolláros részvényvásárlási programot hirdetett. Ám ez nem hatotta meg a piacot: a részvények az amerikai tőzsdenyitás előtti kereskedésben 0,6 százalékot csusszantak lefelé.
Már az előző negyedévben is látható volt, hogy a pandémia után alábbhagyott az amerikaiak barkácsolási kedve . Emellett a történelmi magasságokat elérő infláció és
a megnövekedett hitelfelvételi költségek is visszavetik a lakásfelújításokat és a házátalakításokat.
Az Egyesült Államokban most az a jellemző, hogy a Home Depot vásárlói csak a kisebb karbantartási munkákra költenek, s a kültéri projektek is szerényebbek lettek.
Bár a kisebb projektekhez kapcsolódó kategóriákban erős volt a nyomás, továbbra is van érdeklődés egyes nagyobb szabású, diszkrecionális kategóriák iránt
– nyilatkozta Ted Decker, a Home Depot vezérigazgatója. A kilátásokat javítja, hogy
az Egyesült Államok lakáspiaca a stabilizálódás jeleit mutatja.
Az újlakás-eladások májusban 12,2 százalékkal ugrottak meg, s az újlakás-építés is dinamikusan bővült.
Bár a Home Depot ügyféltranzakciói (egy vásárlásra eső átlagos összeg) 1,8 százalékkal visszaestek a második negyedévben év per év alapon, de ez jobban fest, mint az első negyedévi 4,8 százalékos zuhanás.
Az értékesítés 2 százalékkal szűkült a negyedévben, de ez is kedvezőbb, mint a 3,54 százalékos zsugorodást jósló elemzői konszenzus. A részvényenkénti 4,65 dolláros negyedéves profit is felülmúlta a 4,45 dolláros elemzői várakozást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.