BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rákaptak az emberek a prémiumitalokra: nagyot ugrott a Diageo forgalma

A prémiumitalokat forgalmazó Diageo rendkívül jó számokat jelentett a júniussal záródott üzleti évre. A cég forgalma nagymértékben nőtt. Nettó árbevétele meghaladta a 7750 milliárd forintot. A prémiumkategóriás márkák 57 százalékkal járultak hozzá az összesített organikus árbevétel-növekedéshez.

Jócskán megnövelte a forgalmát és a nyereségét az alkoholos italok egyik legnagyobb nemzetközi forgalmazója, a londoni központú Diageo a júniusban zárult üzleti évében – közölte a cég.

A picture taken on August 22, 2014 shows the exterior of the headquarters of British multinational drinks company, Diageo, in west London. British business leaders have warned against independence for Scotland, saying the uncertainty it could trigger over future policies is bad for business. The multinational Diageo drinks group, which owns the Johnnie Walker brand and also select labels such as Lagavulin and Talisker, said there are "many questions to be answered". Diageo, which is investing the equivalent of 1.25 billion euros ($1.6 billion) over five years in its distilleries in Scotland, has said it would be concerned about any outcome which increased costs, complexity or uncertainty. AFP PHOTO / CARL COURT (Photo by CARL COURT / AFP)
Fotó: AFP

A nettó árbevétel 10,7 százalékkal nőtt, és elérte a 17,1 milliárd fontot (több mit 7750 milliárd forint). 

A működési nyereség 5,1 százalékkal emelkedett, ami 4,6 milliárd fontot (csaknem 2092 milliárd forint) jelent – írták. Az akvizícióktól megtisztítva az árbevétel 6,5, a működési nyereség 7,0 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. A prémiumkategóriás márkák 57 százalékkal járultak hozzá az összesített organikus árbevétel-növekedéshez.

 

Régiók szerint 

Európában és az ázsiai, csendes-óceáni térségben két számjegyű növekedést ért el a társaság, 

az észak-amerikai piacon stabil teljesítményt nyújtott, miután az amerikai ipar a pandémia után tovább normalizálódott.

A vízhiány miatt fáj a szeszgyártó feje

Egyre több gondot okoznak a Diageónak a klímaváltozás felerősödése miatt mind gyakoribbá váló aszályos időszakok.

A kihívásokkal teli környezetben a pénzügyi eredmények a cég előzetes eredményvárakozásaival összhangban teljesültek – idézte a közlemény Debra Crew vezérigazgatót. Kiemelte, hogy a hatékonyságnövekedés mellett a hosszú távú, fenntartható növekedésre koncentrál a társaság.

A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 ezer munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte. Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, a Smirnoff, a Baileys, a Captain Morgan, a Tanqueray és a Guinness. Magyarországon 18 éve van jelen a cég, termékeinek hazai forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.

A vállalatot a Londoni Értéktőzsdén és a New York-i tőzsdén is jegyzik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.