Jócskán megnövelte a forgalmát és a nyereségét az alkoholos italok egyik legnagyobb nemzetközi forgalmazója, a londoni központú Diageo a júniusban zárult üzleti évében – közölte a cég.
A nettó árbevétel 10,7 százalékkal nőtt, és elérte a 17,1 milliárd fontot (több mit 7750 milliárd forint).
A működési nyereség 5,1 százalékkal emelkedett, ami 4,6 milliárd fontot (csaknem 2092 milliárd forint) jelent – írták. Az akvizícióktól megtisztítva az árbevétel 6,5, a működési nyereség 7,0 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. A prémiumkategóriás márkák 57 százalékkal járultak hozzá az összesített organikus árbevétel-növekedéshez.
Régiók szerint
Európában és az ázsiai, csendes-óceáni térségben két számjegyű növekedést ért el a társaság,
az észak-amerikai piacon stabil teljesítményt nyújtott, miután az amerikai ipar a pandémia után tovább normalizálódott.
A vízhiány miatt fáj a szeszgyártó fejeEgyre több gondot okoznak a Diageónak a klímaváltozás felerősödése miatt mind gyakoribbá váló aszályos időszakok. |
A kihívásokkal teli környezetben a pénzügyi eredmények a cég előzetes eredményvárakozásaival összhangban teljesültek – idézte a közlemény Debra Crew vezérigazgatót. Kiemelte, hogy a hatékonyságnövekedés mellett a hosszú távú, fenntartható növekedésre koncentrál a társaság.
A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 ezer munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte. Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, a Smirnoff, a Baileys, a Captain Morgan, a Tanqueray és a Guinness. Magyarországon 18 éve van jelen a cég, termékeinek hazai forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.
A vállalatot a Londoni Értéktőzsdén és a New York-i tőzsdén is jegyzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.