Az áremelésre szavazott a Walt Disney, amikor pluszforrásokat keresett a lineáris tévé- és streamszolgáltatásaiból hiányzó dollármilliárdok pótlására. A világ legnagyobb szórakoztatóipari konglomerátuma ott emel, ahol a legkisebb az ellenállás és legbiztosabb, hogy nem csökken emiatt a forgalma: a vidámparkjainál.
Igaz, nem mindenhol és nem minden jegytípusnál. A Wall Street Journal értesülései szerint a kaliforniai Disneylandben például a legolcsóbb napijegy ára 104 dollár marad. Az ötnapos jegy esetében viszont közel 16 százalékkal, 480 dollárra emelték a belépő árát. A legnépszerűbb, leglátogatottabb napokra 8 százalékos felárat számítanak fel.
A pluszszolgáltatásokért is megkérik a pénzt: Disneyland Genie+ opcióért, amelynek megvételével a sorban állást lehet elkerülni, 25 dollár helyett harmincat kell ezentúl fizetni.
A Park Hopper jegy ára – amellyel egy napon belül a vendégek a Disneyland és a Disney California Adventure Park között közlekedhetnek – 25 százalékkal, 75 dollárra drágult. A parkolás és az éves bérlet ára egyaránt drágult. Szakértők szerint a Walt Disney patikamérlegen számolta ki, hogy hol meddig mehet el az áremelésben, ez látszik annak széttagoltságán.
A cél, hogy maximalizálja a nyereséget, ugyanakkor ne idegesítse fel a rajongókat.
Számos család számára a Disney-parkok felkeresésre immár a vágyak birodalmába tartozik, és ez a jövőben sem lesz másképp, nem véletlenül panaszkodott a vállalatvezetés az idei nyári apadó forgalmára.
Ugyanakkor az optimizmusukból nem engednek, az üzleti lap által idézett szóvivőjük szerint folyamatosan új, innovatív attrakciókkal és szórakozási lehetőségekkel bővítik a repertoárjukat, kihagyhatatlan és életre szóló élménnyé téve a vidámparki látogatásokat.
A Disney arra apellál, hogy olyan széles és sokrétű a jegykínálata, hogy abban mindenki talál a pénztárcájának megfelelőt, vagy legalábbis ahhoz közel esőt. A hazai vidámparkok éves bérletei közül például több olcsóbb típust napokon belül elkapkodtak.
A Disney nyugdíjból visszatérő vezérigazgatója, Bob Iger augusztusban az élményparkokat a vállalat kulcsfontossági növekedési motorjaként emlegette, januárban viszont még a hangoztatta, hogy a korábbi jegyárpolitikájuk egy kicsit talán túl agresszív volt, s fontos, hogy aki el szeretne hozzájuk jönni, az megtehesse.
Úgy tűnik, azóta a jegyárakkal kapcsolatos aggályait elhessegette magától.
Bob Iger közvetlen elődjét, Bob Chapeket számos kritika érte, hogy mindenből pénzt akar csinálni, a korábban ingyenes szolgáltatásokat is fizetőssé tette annak érdekében, hogy maximalizálja egy látogatóra vetített bevételt.
A témaparkok és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások a júliussal zárult negyedévben 8,32 milliárd dollárral járultak hozzá a Walt Disney bevételeihez, ez 13 százalékos éves bővülési dinamikát jelent. Eközben a csoport teljes forgalma csak 4 százalékkal, 22,33 milliárd dollárra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.