BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most a Postbank miatt állították a szőnyeg szélére a Deutschét

Szokatlan időben, vasárnap jött a hír, hogy különleges biztost küldött a Postbank–Deutsche Bank pároshoz a német pénzügyi felügyelet. Részletekkel azonban nem szolgáltak.

A német pénzügyi felügyelet, a BaFin különleges biztost rendelt ki a Deutsche Bankhoz tartozó Postbanknál felmerült problémák miatt – jelentette vasárnap a Handelsblatt című német napilap az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva. Hogy egészen pontosan mi lehet a váratlanul bejelentett és egyik fél által sem kommentált döntés mögött, azt egyelőre csak sejteni lehet, mindenesetre a legnagyobb német kereskedelmi bank máig egy legendás botránysorozat hatásait nyögi, s a pénzintézetet éppenséggel nem a tisztességes bankolás szinonimájaként szokták emlegetni. 

Freiburg,Im,Breisgau,,Germany,-,Apr,22,,2015.,A,Branch
A Deutsche Bank 15 éve kitartóan integrálja a Postbank tevékenységeit, ám nem zökkenőmentesen. Fotó: Shutterstock

Korábban a pénzügyi felügyelethez olyan panaszok érkeztek, hogy a Postbankhoz bevitt online ajánlatok kezelésével gondok vannak, az ügyfélszolgálat elérése hosszadalmas, és a feldolgozási időkkel rendszeres csúszásban vannak. 

A BaFin két héttel ezelőtt azt jelezte, hogy ha a helyzet nem változik radikálisan és gyorsan a Postbank ügyfélkapcsolatainál, akkor megteszi a szükséges lépéseket. A vasárnapi bejelentésből 

úgy látszik, hogy a felügyeletnél végképp elszakadt a cérna.

Szeptember elején a BaFin már egyszer figyelmeztette a Deutsche Bankot, hogy a Postbank integrációjával kapcsolatban felmerült ügyfélpanaszokat rendszerszinten orvosolja, amit a Deutsche a jelek szerint nem, vagy csak hiányosan tett meg. 

A múlt hónap közepén Mark Branson, a BaFin vezetője elégtelennek nevezte az intézkedéseket, s a bajor Süddeutsche Zeitungnak adott interjújában elfogadhatatlannak és rendkívülinek nevezte a Postbank ügyfélkezelését. A Deutsche Bank akkor elnézést kért az ügyfelektől a kellemetlenségekért, és közölte, hogy több megoldáson is dolgozik.

Azt is mondhatnám, hogy példátlan helyzetről van szó, ha azt nézzük, hogy mennyi panasz érkezett hozzánk egyetlen pénzintézetről

– fakadt ki Branson. A Postbank integrációjával 2008 óta küszködik a Deutsche Bank, amely akkor, a gazdasági-pénzügyi világválság idején vette át az irányítást a postai hátterének köszönhetően sokmilliós ügyfélkörrel rendelkező pénzintézetnél – emlékeztet a Reuters. Úgy látszik, másfél évtized sem volt elegendő ahhoz, hogy az integrációt mindenki megelégedésére véghezvigyék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.