BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy csapás az épp csak feltámadt IPO piacra a Birkenstock botlása

Már az első kereskedési napján elhasalt a New York-i tőzsdén a LVMH csoporthoz tartozó német prémiumszandál márka. Pedig még Barbie is a pink szandijukban tipegett.

A divatos szandálmárkát részvényenként 46 dollárra árazták, ami 8,6 milliárd dolláros piaci értékelést jelent.  Ám az első tőzsdenapon 11 százalékot szánkázott a kurzus. A kibocsátást a Goldman Sachs, a JPMorgan Chase és a Morgan Stanley vezette. A német cég tulajdonosa az L Catterton magántőke-társaság, mely az LVMH résztulajdonában van.

Fotó: Angela Weiss / AFP

A tőzsdei belépőt beárnyékolta a luxusmárkák fekete szerdája, amit a LVMH növekedésének lassulása indukált.  A Birkenstock botlása nagy csapás az épp csak feltámadt IPO piacra. 

A tetszhalott piacon idén ősszel a brit csiptervező Arm 25 százalékos ralija adta meg startjelet. Majd az amerikai élelmiszer-kiszállító Instacart és a Klaviyo intelligens marketingautomatizálási platform is emelkedni tudott a tőzsdei belépő után. 

A Birkenstocknak nem sikerült ez a mutatvány, pedig  még a Barbie film sikerét is meglovagolták. Margot Robbie a cég pink szandijában tipegett a filmvásznon. Mindhiába. 

A befektetők még mindig óvatosak, mert akik a legutóbbi IPO-hullámban vásároltak a 2020–2021-ben tőzsdére vezetett papírokból, ha mostanáig kitartottak, akkor jelentős veszteségben ülnek, ugyanis jóval a bevezető ár alatt forognak a részvények.

 A Birkenstock botlása azokat igazolja, akik az Arm, az Instacart és a Klaviyo sikeres belépőjét nem vetítették ki az egész IPO piacra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.