BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxusipar: kifulladt a pandémiát követő fellendülés

A piacvezető LVMH után a Richemont is viharfelhőket lát az égen, a svájci társaság elsősorban Kínára panaszkodik, ahol lanyhulni kezdett a luxuscikkek iránti kereslet.

Ezúttal a svájci Richemont konszern okozott csalódást azoknak, akik abban bíztak, hogy csak átmeneti lehet a luxuspiac megtorpanása, ami a világjárványt követő gyors felfutást követte. A többi között a Cartier, az IWC, a Vacheron Constantin, a Jaeger-LeCoultre és a Montblanc márkákat összefogó csoport rálépett a fékre, az április–júniusi negyedév 14 százalékos forgalombővülése ugyanis július–szeptemberben 2 százalékos mínuszba váltott, 4,89 milliárd svájci frankos összbevételt eredményezve. 

Russia,,Moscow,,April,2019:,Cartier,Shopping,Week.,Luxury,Store,Cartier
A Richemont vezető luxusmárkája, a Cartier eladásai stagnáltak a nyáron.  
Fotó: Shutterstock

Ebben az exportot éppenséggel nem segítő erős svájci frank is ludas, az árfolyamhatásoktól szűrt bevételi soron ugyanis 5 százalékos pluszt tüntettek fel. A lényeg, hogy amíg a Richemont ékszereladásai gyakorlatilag stagnáltak, az óramíves szekció 11 százalékos visszaesést könyvelt el. 

Az április–szeptemberi üzleti fél évben az adózott nyereség 1,505 milliárd frank volt, szemben az előző év azonos időszakának 766 milliós veszteségével, úgyhogy azért nem kell nagyon sajnálni a svájciakat.

Johann Rupert, a Richemont elnöke szerint az infláció, a lassuló gazdasági növekedés a kulcspiacaikon és a geopolitikai bizonytalanságok rontják a fogyasztói hangulatot, noha épp ezekben a válsághelyzetekben lehetne az értékálló – igaz, szükség esetén nehezebben mobilizálható – eszközökbe menekíteni a megtakarításokat. Az értékesítést az emelkedő kamatlábak is nehezítették.

A Richemont bevételeinek 30 százalékát adó kínai piacon sem mennek úgy a dolgok, mint a zéró-Covid-politika feladását követő paradicsomi időszakban. Az ingatlanpiaci válság és az ifjúsági munkanélküliség rekordszintre emelkedése visszaköszönt a vásárlási kedv romlásában.

A Richemont árfolyama 2023-tól
 

A cégvezetésnek azonban nem szegték kedvét a vártnál gyengébb számok. Johann Rupert szerint a következő két-három év gyengébb forgalmat hozhat, de erős tartalékaikkal ezt az időszakot az építkezésre tudják felhasználni, s folytatni fogják beruházásaikat a butikokba, a termékportfólióba és a marketingbe, eközben megragadják a lehetőséget, hogy a növeljék a piaci részesedésüket. 

Nagyon pozitívan látom a középtávú kilátásainkat, 1976 óta dolgozom a Cartier-nél, higgyék el, láttam már hullámvölgyet és hullámhegyet eleget

nyugtatta az aggodalmaskodókat. Ez azért nem sikerül túlzottan, a befektetők a Richemont-részvények kiszórásával reagáltak a várttól elmaradó eredményekre, a luxusipari cég papírjainak árfolyama 6 százalékot esett a zürichi tőzsdén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.