A bivalyerős svájci frank dacára tavaly első ízben sikerült túlszárnyalnia az 5 milliárd frankos éves bevételi álomhatárt a Lindt & Sprünglinek, méghozzá 200 millió frankkal – közölte a svájci csokoládégyártó kedden. Őszintén hozzátették, hogy a növekedés legnagyobb része az áremeléseknek köszönhető.
Noha az alpesi köztársaság devizájában számolva az értékesítés „csupán” 4,6 százalékkal nőtt, helyi valutákban számolva ez több mint 10 százalékos bővülésnek felel meg, amivel a cég felülmúlta saját, 7-9 százalékos növekedési célját. Ráadásul kismértékben a mennyiséget tekintve is sikerült gyarapítani a forgalmat.
A svájci SRF hírportál szerint a kakaó jegyzése 2023-ban csaknem a duplájára emelkedett, a londoni árutőzsdén például 80 százalékos volt a drágulás. Negyvenöt éve először fordult elő, hogy egy tonna kakaóbabért több mint 4000 amerikai dollárt kellett fizetni, amit a rossz időjárás és az ültetvényeket pusztító betegségek terjedése okozott a legfontosabb termesztési régióban, vagyis Nyugat-Afrikában.
A társaság nyereségadatokat egyelőre nem tett közzé, ám a menedzsment úgy nyilatkozott, hogy az üzemieredmény-ráta elérte a 15,5 százalékot, azaz az előzetes 15,3-15,5 százalékos várakozás felső határát.
A Lindt & Sprüngli úgy tudott volumenbővülést elérni, hogy az eladási árak emelkedtek, és a globális csokoládépiacon némileg csökkent az értékesített mennyiség.
Ez azt mutatja, hogy a vásárlók az áremelkedések ellenére is hűségesek maradnak a Lindt & Sprünglihez
– írják a közleményen. Így értékeli a cég vevőkörét a UBS is, a bank elemzői szerint abban a prémiumszegmensben, amelyben a Lindt tevékenykedik, a vásárlók akkor is veszik a csokit, ha az árak emelkednek.
A menedzsment az eladások bővülését főként a turizmus fellendülésének tulajdonítja. Többen keresték fel a Lindt repülőtereken és népszerű turisztikai attrakciók közelében elhelyezkedő boltjait – írják. A világjárvány lecsengését követően is tovább nőtt azonban az online értékesítés.
Földrajzi megoszlás szerint minden régióban nőtt az értékesítés, ugyanakkor a két legfontosabb térség, Európa és Észak-Amerika kiemelkedett a mezőnyből. Európában 10 százalék felett nőtt a svájci, az olasz, a brit, illetve a kelet-európai piac is.
Végül a vállalat megerősítette az idei évre vonatkozó kilátásait, 6-8 százalékos forgalomnövekedést és az üzemieredmény-ráta 20-40 bázispontos javulását várják.
A cég részvényei a jó hírekre csaknem 6 százalékkal, 109 800 svájci frankra drágultak kedden kora délutánig Zürichben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.