Főként a negyedik negyedévben meglóduló ázsiai keresletnek köszönhetően – a várakozásokat kissé túlszárnyalva – 18 százalékkal ugrott meg tavaly a Hugo Boss árbevétele – közölte a német divatház kedden reggel.
A cég 2023-as forgalma ugyanis a 2022-es 3,65 milliárd euróról 4,2 milliárdra gyarapodott, miközben az elemzői konszenzus mindössze 4,19 milliárd euróra számított.
A Hugo Boss márkastratégiájának teljes újragondolása a Reuters szerint alapvető szerepet játszott abban, hogy a cég a lassuló amerikai, illetve európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon ellenállóképes maradjon, Ázsiában pedig impozánsan növekedjen. Holott az európai őszi–téli szezon a szokatlanul meleg időjárás hatására eléggé későn kezdődött, Kínában pedig a vártnál gyengébb a gazdasági fellendülés üteme.
A vállalat 2022-ben Daniel Grieder vezérigazgató irányításával és új logók bevezetésével tavalyelőtt szétválasztotta a Boss és a Hugo márkát, az előbbivel a 25 és 40 év közötti, úgynevezett millenniumi, az utóbbival a 25 év alatti, Z generációt megcélozva.
A negyedik negyedévben az árbevétel éves bázison és változatlan árfolyamon számolva 13 százalékkal, 1,18 milliárd euróra nőtt.
Kiemelkedő volt az ázsiai és csendes-óceáni térségben elért 33 százalékos bővülés,
benne a Kínában elért 10 százalék feletti forgalomnövekedéssel. Az üzemi eredmény (EBIT) 22 százalékkal, 410 millió euróra emelkedett 2023-ban, a 400 millió és 420 millió euró közötti előrejelzési sáv kellős közepébe találva.
A vállalat az idei évre 4,1 és 4,2 milliárd euró közötti árbevételt, azaz maximum stagnálást prognosztizált. Vélhetően ennek az előrejelzésnek a következtében a Hugo Boss részvényei kedden délelőtt majdnem 11 százalékkal zuhantak, és 59,2 euróig meg sem álltak 10 óráig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.