Már az idei év első negyedében bevezethetik a frankfurti tőzsdére a német Douglas parfüm-kiskereskedő vállalatot, legalábbis ezt fontolgatja a menedzsment – értesült a Reuters.
A hazánkban is közismert vállalat a következő hetekben teszi közzé a karácsonyi szezon gazdálkodási adatait is magában foglaló gyorsjelentését, hogy a piaci feltételek kedvező alakulása esetén már márciusban parkettre léphessen. Az IPO azonban némileg késhet is, az időzítésről még nem hoztak végleges döntést.
A bevezetés során akár a 7 milliárd eurós tőzsdei kapitalizációt is elérheti a jelenleg a luxemburgi CVC Capital Partners magántőkealap-kezelő cég tulajdonában álló kiskereskedelmi hálózat.
A tőzsdei bevezetésből származó bevételt az adósságok törlesztésére fordítanák, hiszen a vállalatnak szeptember végén mintegy nettó 3,4 milliárd euró tartozása volt, beleértve a boltlízingeket is, ami a korrigált nyereség mintegy 4,7-szeresének felel meg.
Az új vezérigazgató, a holland Sander van der Laan irányítása alatt a Douglas tavaly szeptemberig 12 százalékkal, több mint 4 milliárd euróra növelte forgalmát, míg EBITDA-ja nagyjából 726 millió euróra rúgott.
Az IPO-ra a tőzsdei bevezetések szempontjából meglehetősen csendes két év után kerülhet sor. A növekvő kamatköltségek és a geopolitikai bizonytalanság ugyanis érthetően visszafogta a vállalkozó kedvet a globális tőkepiacon.
A londoni Dealogic pénzügyi platform adatai szerint 2009 óta a tavalyi év volt a leggyengébb a tőzsdei bevezetések tekintetében, csupán 120 milliárd dollárnyi forrásbevonással. Az IPO-kra szakosodott bankárok mégis jó hangulatban várták az új évet, mivel az amerikai jegybank, azaz a Fed idén már megkezdheti a kamatlábak csökkentését, ami lendületet adhat az üzletágnak.
A Douglas mellett Európában egyebek között parkettre kerülhet a Renault elektromos járművekkel foglalkozó, Ampere nevű leánycége, illetve a bőrápoló termékeket gyártó svájci Galderma egészségügyi társaság is.
A John Sharp Douglas által több mint 200 éve, 1821-ben Hamburgban megalapított vállalat első budapesti üzletét 2001-ben nyitotta meg. Magyarországi üzleteinek száma jelenleg 23, ebből tíz Budapesten található, a többi vidéken.
Míg nemzetközi szinten 600 üzletét kényszerült bezárni a cég a pandémia nyomán megváltozott vásárlói szokások miatt, ezalatt Magyarországon további három üzletet nyitott meg a Douglas Parfüméria.
A lánc online csatornán is megvásárolható kínálatát színesítik az Estee Lauder, a La Mer, a Lancome, a Shiseido, a La Pairie és a Rituals termékei. Saját palettáját pedig Douglas Collection néven állította össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.