A vártnál jobban kezdte az új üzleti évet az EasyJet, a brit diszkont légitársaság az erős utazási kedvnek köszönhetően az idei év első felében is a korábban jelzettnél kisebb veszteségre számít azzal együtt is, hogy a közel-keleti konfliktus miatt mintegy 40 millió font értékleírást volt kénytelen végrehajtani.
A fapados légitársaság szerda reggel 126 millió font adózás előtti veszteségről számolt be a december végén lezárt három hónapra vonatkozóan, egy évvel korábban még 133 milliós mínuszt könyvelt el ezen a soron.
A magyar hátterű Wizz Air és az ír Ryanair brit versenytársát 19,84 millió utas választotta, ami 14 százalékos bővülést jelent éves alapon. A járatkihasználtság ezzel együtt is egy százalékponttal 86 százalékra csökkent.
A vállalat az izraeli háború kedvezőtlen hatását enyhíteni tudta a kapacitás bővítésével azokon a területeken, ahol a kereslet nőtt, a foglalások pedig november vége óta helyreálltak.
Pozitív foglalási trendeket látunk 2024 nyarára, mivel az utazás továbbra is prioritás a fogyasztók számára
– mondta Johan Lundgren vezérigazgató a jelentés kapcsán.
A légitársaság ugyanakkor továbbra is szünetelteti az Izraelbe és Jordániába irányuló járatait, és arról számolt be, hogy a háború miatt az Egyiptomba irányuló kereslet is visszaesett.
A kapacitás növelése a közeljövőben is prioritás marad, a szeptember végén záruló üzleti évben 16 új Airbus A320neo típusú gép állhat forgalomba. A flotta bővítésének és modernizálásának jegyében 157 repülőgépet rendelt az EasyJet 2034-ig.
Az egyre élénkülő nyári foglalások miatt a vállalat az első félévben is szűkülő veszteségre számít. Az idei üzleti év egészére 35 százalék feletti utasforgalom-bővülésre számítanak, a tavalyihoz képest, amikor is 82,8 millió utazó választotta a társaságot. Így ha minden a tervek szerint alakul, az EasyJet utasszáma átlépheti a 100 millió főt.
A vállalat részvényei 5,4 százalékkal drágultak a kedvező hírekre, tavaly év eleje óta pedig 57 százalékot ralizott a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.