Több mint 15 százalékot pattant a csütörtöki amerikai zárás utáni kereskedésben a Facebook anyavállalatának részvénye a Nasdaq-n, miután közzétette a gyorsjelentését. A Meta az elmúlt két év legjobb negyedéves árbevétel-növekedését könyvelhette el, ráadásul osztalékot is fizet. Az erős számok azt bizonyítják, hogy a mesterséges intelligenciába való befektetés megtérül, mert hatékonyabbá váltak a célzott hirdetések.
Olyan időszakban születtek erős eredmények, amikor a vállalatnak szabályozási kihívásokkal és gyermekvédelmi aggályokkal kell szembenéznie. Épp a héten mondta egy szenátusi meghallgatáson Mark Zuckerberg vezérigazgató, hogy együttérez a közösségi médiában bántalmazott gyerekekkel, ám kitért a Meta szerepét firtató kérdések elől.
A Meta árbevétele 40,11 milliárd dollárra nőtt a decemberig tartó három hónapban, ami 25 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A vállalat már az előző negyedévében is rekordbevételt ért el, akkor 34,15 milliárd dollárt, ami 23 százalékos növekedést jelentett év per év alapon. A vállalat bejelentette a részvény-visszavásárlások 50 milliárd dollárra növelését is.
Közel 14,02 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el a negyedik negyedévben a Meta, ami több mint háromszorosa az egy évvel korábbinak.
A technológiai óriások legfrissebb eredményei az egész iparágban erőt demonstrálnak, a vállalatok profitálnak az MI iránti érdeklődésből – jegyezte meg a Wall Street Journal, hozzátéve:
a tech cégek most karcsúak és jövedelmezőek, mert a pandémia után munkahelyeket számoltak fel és csökkentették a költségeket.
Arról sem szabad elfeledkezni, hogy miközben a Meta próbál választ adni a platformján a gyermekeket fenyegető tartós veszélyek miatti kemény kritikákra,
jogi csatákat folytat a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal és az Európai Unióval,
hogy megfeleljen a digitális piaci szabályozásoknak.
Fordulatot jelent, hogy a Meta történetében először készpénzes osztalékot fizet. Részvényenként 50 centet, ami 5 milliárd dollárjába kerül a vállalatnak. A szabad cash flow 43 milliárd dollár. A reklámok a Meta bevételének 96,5 százalékát tették ki a negyedik negyedévben.
A cég reklámbevétele 38,71 milliárd dollárra nőtt. A Meta közölte, hogy átlagos hirdetési díja 2 százalékkal volt magasabb, mint az előző évben, amikor is 22 százalékos árcsökkenésről számoltak be.
A cég idei első negyedéves bevételére 34,5 és 37 milliárd dollár közötti összeget prognosztizál, míg az elemzői várakozás 33,9 milliárd dollár. A tavalyi negyedik negyedévben
a Facebook napi aktív felhasználói bázisa elérte a 2,11 milliárdot,
szemben a harmadik negyedévi 2,09 milliárddal. Míg az alkalmazáscsaládjában, amely magában foglalja a Facebookot, az Instagramot, a Messengert és a WhatsAppot, 3,19 milliárd aktív felhasználóról számolt be. Ez az előző negyedévi 3,14 milliárdhoz képest növekedést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.