Jóllehet a növekvő költségek és a pénzügyi eredmények soron a negatív árfolyamhatások, köztük az argentin peso leértékelődéséből jelentkező veszteségek következtében a Puma konszolidált nettó nyeresége tavaly 13,7 százalékkal, 305 millió euróra csökkent, a sportszergyártó vállalat mégsem csökkenti osztalékát, s csakúgy mint 2023-ban, idén is 0,82 eurócentet fizet részvényenként – közölte kedden a herzogenaurachi vállalat.
A menedzsment azonban a január végi jövőképéhez hasonlóan – az idén sorra kerülő nagyszabású sportesemények ellenére – továbbra is nehéz évre számít. Az árfolyam-ingadozások és a bizonytalan politikai helyzet több régióban már 2023-ban is visszavetette a fogyasztást, és ez a trend várhatóan 2024-ben is folytatódik – közölték.
A folyamatos negatív árfolyamhatások az év első felében továbbra is rontják a nyereségességünket
– tette hozzá Arne Freundt vezérigazgató. Az Adidas mögött a második legnagyobb német sportcikkgyártó mindazonáltal 5 százalék körüli forgalomnövekedést vár ebben az évben, miután tavaly – a devizahatásokkal kiigazított – árbevétel 6,6 százalékkal, 8,6 milliárd euróra nőtt, ám euróban számolva csupán 1,6 százalékos volt a bővülés.
A Puma üzemi eredménye pedig a 2023-as 621,6 millió euró után idén előreláthatóan a 620–700 millió euró közötti sávban landol – írja a német Finanzen.net hírportál.
A cégvezetés mindamellett számos termékújdonságot is bevet a forgalom felpörgetésére. Többek között jönnek az új futó- és futballcipők a párizsi olimpiai játékokra, illetve a labdarúgó-Európa-bajnokságra és a Copa Americára. A retroszegmensben pedig a Palermo cipővel hódítana.
Az igazi szenzáció azonban az, hogy a következő szezontól már a negyedik bundesligás futballklub ölti magára a Puma szerelését. Arne Freundt szintén kedden jelentette be Herzogenaurachban, hogy
a Nike-t kiütve beszállítóként hosszú távú partnerségre léptek a Gulácsi Pétert és Willi Orbant is foglalkoztató Red Bull Leipziggel.
Sajtóértesülések szerint a Puma tíz éven át évi 15 millió eurót fizet a Lipcsének. A Bundesligában a cég a Borussia Dortmundot, a Borussia Mönchengladbachot és az 1. FC Heidenheimet szponzorálja.
Valószínűleg a vártnál magasabb osztalék hírére a Puma részvényei kedden napközben közel 1 százalékkal, 43 euró közelébe erősödtek. Rá is fért már a tavalyi évet még 50 euró fölött záró papírra egy kis pozitív lendület.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.