Csaknem a duplájára, 30 milliárd jüanra, azaz 4,2 milliárd dollárra nőtt tavaly a 2022-es 16,6 milliárd jüanról a BYD nettó nyeresége - közölte a kínai autógyártó kedden.
Holott – amint a menedzsment kiemelte - a cég "összetett külső környezetben" tevékenykedik, a világszerte magas inflációra és a gazdasági növekedés lassulására utalva a meghatározó gazdaságokban.
A BYD a tavalyi év utolsó három hónapjában előzte meg a Teslát az elektromos autók globális értékesítésében. A kínai cég ugyanis 525 409 tisztán akkumulátoros elektromos járművet (BEV) adott el ebben az időszakban, szemben a Tesla 484 507 e-autójával - írja a CNN.
A tavalyi év egészében pedig rekordmennyiségű, 3,02 millió járművet értékesített, ami 62 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. Ez a szám ugyanakkor 1,44 millió - a Tesla kínálatában nem szereplő - konnektoros (plug-in) hibridet is magában foglalt. Elon Musk cége tavaly az év egészében még több, azaz 1,8 millió tisztán elektromos BEV-et adott el, miközben mindössze 1,57 millió BYD kelt el a kategóriában.
A Tesla modelljeihez mérten a BYD autói megfizethetőbbek, így a vásárlók szélesebb körét vonzza. A belépő szintű modelljét Kínában alig több mint 10 000 dollárnak megfelelő összegért árulják, miközben a Tesla legolcsóbb autója, a Model 3 csaknem 39 000 dollárba kerül.
Az élesedő verseny és a tavalyi brutális árháború azonban számos kínai autógyártó, köztük a BYD haszonkulcsára is hatással volt.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség adatai szerint az ország autóipara 2023 első 11 hónapjában csupán 5 százalékos haszonkulcsot ért el, szemben a 2022-es 5,7 százalékkal és a 2021-es 6,1 százalékkal.
A karcsú árrés ellenére az árháború változatlan hévvel folytatódik. A hónap elején a BYD 5 százalékkal, 69 800 jüanra (9 670 dollár) csökkentette legolcsóbb elektromos autója, a Seagull kezdőárát. Az elmúlt hetekben más kínai autógyártók is árcsökkentést jelentettek be, köztük a Geely, a Chery és az XPeng Motors is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.