BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drága a luxus: nincs pénz Guccira, mélyrepülésben a luxuscég részvényei

Profitfigyelmeztetést adott ki a Kering az elapadó ázsiai értékesítés miatt, a Gucci anyacégének részvényei 14 százalékos eséssel reagáltak a hírre.

Meredeken bezuhant a Kering részvényárfolyama szerda délelőtt, miután a Gucci anyacége profitfigyelmeztetést adott ki az év elején visszaeső eladások miatt. A kurzus 14 százalékos eséssel indította a kereskedést, ahonnan délig sem tudott érdemben visszakorrigálni az árfolyam a rá nehezedő masszív eladói nyomás miatt. A részvény ezzel közel jár ahhoz, hogy tőzsdei történetének legrosszabb napját teljesítse.

Shoppers in Hanoi Ahead of CPI FiguresAdvertisements for Versace, left, and Gucci at the Trang Tien Plaza luxury shopping center in downtown Hanoi, Vietnam, on Tuesday, Feb. 27, 2024. Vietnam is scheduled to release retail figures on February 29. Photographer: Linh Pham/Bloomberg via Getty ImagesAdvertisements for Versace, left, and Gucci at the Trang Tien Plaza luxury shopping center in downtown Hanoi, Vietnam, on Tuesday, Feb. 27, 2024. Vietnam is scheduled to release retail figures on February 29. Photographer: Linh Pham/Bloomberg
Fotó: Getty Images

A Gucci mellett az Yves Saint Laurent és a Balenciaga márkát is képviselő francia luxusipari vállalat arról tájékoztatta befektetőit, hogy teljes forgalma várhatóan tizedével zsugorodhat az idei első negyedévben – számol be a vállalat közleménye alapján a CNBC.

A portfólió korábbi ékkövének számító Gucci eladásai 20 százalékkal eshettek vissza, leginkább az elmaradó kínai vásárlások következtében, ami újabb jele a legnagyobb ázsiai gazdaság gyengélkedésének. Az európai luxusipari vállalatok az ázsiai kereslet mérséklődése miatt az amerikai piacon remélnek növekedést, a Kering azonban versenytársainál nagyobb kitettséggel rendelkezik Keleten.

A Kering botlása elrontotta a hangulatot a luxusrészvények piacán, a riválisok részvényei közül 

  • az LVMH 2,5 százalékkal, 
  • a Hermes International 0,6 százalékkal került lejjebb szerda délelőtt.

A Gucci sokáig a Kering húzómárkája volt, 2021-ben még erős teljesítménnyel járult hozzá a társaság eredményéhez a korai pandémiás vásárlási láztól is hajtva. Ám a divatmárka azóta piaci részesedésének megtartásáért küzd, mivel az elszabadult infláció mellett még a jómódúbb vásárlók is szorosabbra húzták a nadrágszíjat, és a megfizethetőbb luxusmárkák felé fordultak.

A Kering árfolyama 2024-től
 

A Kering múlt hónapban 6 százalékos bevételcsökkenésről számolt be a tavalyi utolsó negyedévről, a Gucci-eladások 4 százalékos zsugorodása mellett. Az értékesítés az összes többi nagy márkájánál, így az Yves Saint Laurent, a Balenciaga és az Alexander McQueen kollekcióinál is tetten érhető volt. A társaság április 23-án teszi majd közzé első háromhavi gyorsjelentését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.