Jóllehet rázós hetek állhatnak a Wizz Air előtt, mert a nettó profit jelentősen elmaradhat a menedzsment korábbi várakozásától, ám a Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletágvezetője mégis 31-ről 33 fontra emelte a hazai fapados légitársaság részvényeinek célárát, míg az ajánlását vételen hagyta.
A némileg megemelt célár a Wizz Air legnagyobb piacain látható javuló fogyasztói hangulatot és a növekvő reálbéreket tükrözik. Ez a trend pedig mind az utazási keresletet, mind a jegyárakat magasan tarthatja a következő negyedévekben.
Az elmúlt hetek turbulenciáját Bukta Gábor szerint az okozta, hogy idén eddig a Wizz Air szempontjából fontos deviza- és nyersanyagpiaci mozgások kedvezőtlenül alakultak. A dollár erősödésére, valamint az olajár emelkedésére érzékenyen reagált a részvény, aminek hatására profitot realizáltak a befektetők.
Az idei első naptári negyedévben látott több mint 2 százalékos dollárerősödés az euróval szemben emellett nagyjából 50 millió euróval ronthatta a Wizz Air március végével lezárt negyedéves eredményeit. Részben ennek a kedvezőtlen hatásnak is köszönhetően a márciussal zárult pénzügyi évben a Wizz Air 246 millió euró profitot érhetett el a Concorde becslése alapján, mely a menedzsment 350-400 millió eurós várakozását számottevően alulmúlná.
Az április elején indult új, 2025-ös pénzügyi évben a Concorde szerint kimagasló mértékben, 125 százalékkal, 554 millió eurós új rekordra emelkedhet a vállalat profitja, ami tetemesen ráver a Ryanair és az EasyJet várható profitbővülésére, ugyanis utóbbiak esetében rendre 34 és 12 százalékos növekedéssel számol az aktuális elemzői konszenzus.
Emiatt a Wizz Air masszívan túlszárnyalhatja szektortársait a következő negyedévekben.
A diszkont szolgáltató május 23-án teszi közzé következő negyedéves jelentését, ám ugyanakkor még ezt megelőzően a menedzsment egy rövid tájékoztató keretében várhatóan beszámol az előző üzleti év eredményeiről.
A Wizz Air papírjai jelenleg 5,8-as előretekintő P/E (árfolyam/egy részvényre jutó korrigált nettó profit) rátán forognak, amely masszív diszkontot jelent a járványt megelőző évekre jellemző bőven 10 feletti értékektől. Bár a társaság likviditásával kapcsolatban az utóbbi időben elég sok kétely merült fel, ám a légitársaság az év elején maradéktalanul törlesztett 500 millió eurót lejáró kötvényállományára, amit ráadásul új kibocsátással sem finanszírozott.
Igaz, a Concorde-nak nincs róla tudomása, hogy más finanszírozási eszközt igénybe kellett-e venni időközben a likviditás elégséges szinten való tartásához. A javuló készpénzgeneráló képesség viszont a következő negyedévekben az eladósodottsági mutatókat tovább javíthatja, amelynek következményeként – véli Bukta Gábor – a piaci szereplők átárazzák a cég részvényeit.
Az izraeli konfliktus és az Ukrajnában dúló háború természetesen továbbra is kockázatot jelent a légitársaságoknak, ugyanakkor az elmúlt hónapokban már hozzászoktak az ilyenfajta hírekhez a befektetők.
Jelentős regionális eszkaláció hiányában az elemző arra számít, hogy ezt a kockázatot egyre kisebb mértékben árazhatják a befektetők. A Wizz Air növekedését továbbá erőteljesen korlátozza idén és jövőre is a jelenleg 45 repülőgépet érintő hajtómű probléma. A gyártó Pratt & Whitney azonban a szerződésben foglaltak szerint tekintélyes összegű kompenzációt fizethet a Wizznek, amely Bukta Gábor kalkulációja alapján idén közel 310 millió euró bevételt hoz a vállalatnak. Ez a tétel persze profitágon is jócskán meglöki a cég teljesítményét, azaz a már említett éves profitban is lecsapódik.
A Wizz Air részvényei amúgy pénteken – nem utolsósorban az olajpiacról érkező negatív hírek miatt – délelőtt több mint 3 százalékkal, 22 font alá estek Londonban, ergo az aktuális árfolyamhoz mérten a Concorde célára kereken 50 százalékos felértékelődési potenciállal kecsegtet.
A londoni tőzsdecsoport (LSEG) elemzői konszenzusa tartásra javasolja a papírt, mégpedig 25 fontos medián célárral.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.