Miközben 105,34 milliárd forint árbevételt és 1,03 milliárd forint adózás előtti eredményt termelt a 2023–24-es üzleti éve december végén lezárult első hat hónapjában, folytatta beruházásait és nemzetközi terjeszkedését is az UBM csoport – közölte a vállalat a kedden.
Hazánk piacvezető takarmánygyártó, és egyik legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedő cége 2023 augusztusában belépett az állattartásszegmensbe is, és a lezárt időszakban megnyitotta kereskedelmi irodáját is Olaszországban.
A tárgyidőszakban az UBM jelentősen növelte az exporttevékenységből származó árbevételének arányát. Míg 2022 azonos időszakában 47,5 százalékot tett ki az exportárbevétel a cégcsoport teljes forgalmában, addig egy évvel később már elérte az 54,3 százalékot. A cégcsoport legjelentősebb exportpiacai közé Olaszország, Ausztria, Németország és Románia tartozik, innen származik teljes exportárbevétele négyötöde.
Az UBM csoport árbevétele az előző üzleti év azonos időszakában elért rekordszintű, 122,67 milliárd forintos árbevételről mintegy 14 százalékkal esett vissza.
„Az árbevétel ugyan elmarad a bázisidőszakitól, azonban mindenképpen szükséges megemlíteni, hogy erre a teljesítményre a cégcsoport egy jelentős árzuhanást elszenvedő piacon volt képes. A takarmánygyártás alapanyagaként használt takarmánykukorica átlagos ára ugyanis több mint 50 százalékkal, a takarmánybúza ára pedig mintegy 40 százalékkal esett vissza a 2023. december 31-ével záródó fél évben, ami jelentős negatív árhatást okozott az árbevételben” – mondta Horváth Péter, az UBM csoport vezérigazgatója.
Az adózás előtti eredmény a tavaly december 31-én zárult fél évben elérte az 1,03 milliárd forintos szintet, ami a 2022–23-as teljes, 12 hónapos üzleti év 1,5 milliárdos eredménye után egyértelműen javuló tendenciát mutat
– tette hozzá.
Az UBM csoport két hagyományos üzletága közül a szemes terményekkel és olajos magvakkal kereskedő commodity-üzletág a bázisidőszakban 532 tonna áruval kereskedett cégcsoporton kívüli ügyfeleivel. Ez a volumen a jelenlegi üzleti év első felében 16,9 százalékkal, 622 tonnára bővült.
A takarmányalapanyag-kereskedelmi üzletág a 2022–23-as üzleti év első hat hónapjában 219 tonna árut értékesített, ami 275 tonnára nőtt a most lezárt időszakban.
Az UBM csoport tavaly márciusban mutatta be a 2025–26-os üzleti évig felvázolt növekedési stratégiáját és üzleti tervét, amelynek legfőbb célkitűzése az évi 1 millió tonnás takarmánygyártási és az évi 2 millió tonnás takarmányalapanyag-kereskedelmi volumen elérése.
Ennek érdekében
„Az 1996-ban alapított UBM csoport hazánk egyik legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedője és piacvezető takarmánygyártó cégcsoportja. A hazai piacvezető státusz mellé mind a román, mind pedig a szerb piacon szeretnénk bekerülni három éven belül a három legnagyobb takarmánygyártó közé. A nagykereskedelmi üzletágunk ezzel párhuzamosan állandó piacfejlesztéssel törekszik a kontinentális piaci részesedésünk növelésére. Mindezeknek köszönhetően érhetjük el a növekedési stratégiánkban elfogadott és közzétett 1 millió tonnás éves takarmánygyártási, és évi 2 millió tonnás alapanyag-kereskedelmi volument” – foglalta össze a további célkitűzéseket Horváth Péter.
Az UBM részvényeivel idén jobbára az 1450 és 1500 forint közötti ársávban kereskedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.