A mobilfizetési szolgáltatást használó fogyasztók többet költenek korábbi szokásukhoz képest, mivel ezeknek a rendszereknek az egyszerű és kényelmes használata hihetetlenül megkönnyíti a vásárlást – derült ki az Észak-karolinai Egyetem friss tanulmányából.
A Yuqian Zu adjunktus által vezetett kutatás – amellyel Ázsia egyik vezető bankjának az ügyfeleit vizsgálták az Alipay-alkalmazás bevezetése előtt és után – megállapította, hogy
a felhasználók átlagosan 9,4 százalékkal több pénzt adtak ki online és személyes vásárlásaikkal, miután átálltak a mobilfizetésre.
Egyrészt többször vásárolnak, másrészt az egyes vásárlások alkalmával nagyobb összegeket is adnak ki.
A mobiltelefonos fizetés több szempontból is kényelmes. Először is a tranzakciók gyorsabbak: a tanulmány szerint átlagosan 29 másodpercig tartanak, szemben a fizikai hitel- vagy bankkártyával történő fizetés 40 másodpercével.
Ez a gyors tranzakciós sebesség jelentősen hozzájárul a felhasználók kényelméhez
– mondta Zu a CBS MoneyWatchnak.
Másodszor a mobilfizetés azt is jelenti, hogy a fogyasztóknak nem kell pénztárcát hordaniuk, és sokan úgy vélik, hogy emiatt biztonságosabbá válik a bevásárlás.
„Nem kell bemutatni egy számokkal ellátott fizikai kártyát, amivel leegyszerűsödik a tranzakciós folyamat, és ami a felhasználóknak könnyebbséget és biztonságérzetet nyújt.”
Bár a tanulmány nem vizsgálta ezt a kérdést, Zu szerint a mobilfizetés elterjedése nyomán a fogyasztók vélhetően nagyobb adósságot is halmozhatnak fel.
Mindennek ellenére Zu nem azt javasolja, hogy kapcsoljuk ki a telefonunkat vagy töröljük a fizetési alkalmazásokat a túlköltekezés elkerülése érdekében, ám úgy véli, fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek a mobilfizetési szolgáltatások következményeivel.
Nagyon fontos, hogy a lakosság tudja, a kényelemnek megvan az ára, ami nem más, minthogy többet költünk
– mondta.
„A kényelem elfeledteti velünk, hogy vásárolunk” – tette hozzá. „Ha viszont ezt figyelembe vesszük, az segíthet jobban kezelni pénzügyi forrásainkat és csökkenteni a hirtelen jött elhatározásból fakadó kiadásainkat.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.