BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Digital Currency in Beijing

Vigyázat: számolatlanul szórjuk a pénzt a mobilfizetéses alkalmazásokkal

A mobiltelefonos fizetés több szempontból is kényelmes. Először is a tranzakciók gyorsabbak, másrészt nem kell pénztárcát vagy bankkártyát magunknál hordani. Persze a mobilfizetésnek is megvan az ára, ami nem más, mint hogy könnyebben kiadjuk a kezünkből a pénzt.

A mobilfizetési szolgáltatást használó fogyasztók többet költenek korábbi szokásukhoz képest, mivel ezeknek a rendszereknek az egyszerű és kényelmes használata hihetetlenül megkönnyíti a vásárlást – derült ki az Észak-karolinai Egyetem friss tanulmányából.

Digital Currency in Beijing
A hentesnél is gyorsabb a mobilfizetés / Fotó: Koki Kataoka / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP

A mobilfizetés meglódítja a költekezést

A Yuqian Zu adjunktus által vezetett kutatás – amellyel Ázsia egyik vezető bankjának az ügyfeleit vizsgálták az Alipay-alkalmazás bevezetése előtt és után – megállapította, hogy

 a felhasználók átlagosan 9,4 százalékkal több pénzt adtak ki online és személyes vásárlásaikkal, miután átálltak a mobilfizetésre.

 Egyrészt többször vásárolnak, másrészt az egyes vásárlások alkalmával nagyobb összegeket is adnak ki.

A mobiltelefonos fizetés több szempontból is kényelmes. Először is a tranzakciók gyorsabbak: a tanulmány szerint átlagosan 29 másodpercig tartanak, szemben a fizikai hitel- vagy bankkártyával történő fizetés 40 másodpercével.

Ez a gyors tranzakciós sebesség jelentősen hozzájárul a felhasználók kényelméhez

– mondta Zu a CBS MoneyWatchnak.

Másodszor a mobilfizetés azt is jelenti, hogy a fogyasztóknak nem kell pénztárcát hordaniuk, és sokan úgy vélik, hogy emiatt biztonságosabbá válik a bevásárlás.

„Nem kell bemutatni egy számokkal ellátott fizikai kártyát, amivel leegyszerűsödik a tranzakciós folyamat, és ami a felhasználóknak könnyebbséget és biztonságérzetet nyújt.”

Nem kell törölni az alkalmazást

Bár a tanulmány nem vizsgálta ezt a kérdést, Zu szerint a mobilfizetés elterjedése nyomán a fogyasztók vélhetően nagyobb adósságot is halmozhatnak fel.

Mindennek ellenére Zu nem azt javasolja, hogy kapcsoljuk ki a telefonunkat vagy töröljük a fizetési alkalmazásokat a túlköltekezés elkerülése érdekében, ám úgy véli, fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek a mobilfizetési szolgáltatások következményeivel.

Nagyon fontos, hogy a lakosság tudja, a kényelemnek megvan az ára, ami nem más, minthogy többet költünk

– mondta.

„A kényelem elfeledteti velünk, hogy vásárolunk” – tette hozzá. „Ha viszont ezt figyelembe vesszük, az segíthet jobban kezelni pénzügyi forrásainkat és csökkenteni a hirtelen jött elhatározásból fakadó kiadásainkat.”

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.