BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tesla - Elon Musk

A Tesla újabb, több mint százezer autó visszahívásra kényszerül

A Tesla szoftverfrissítést adott ki az Egyesült Államokban értékesített számos járművére a biztonsági övre figyelmeztető rendszerének hibás működése miatt. Elon Musk vállalata világszerte számos visszahívásra kényszerült az elmúlt években.

A Tesla több mint 125 ezer jármű visszahívására kényszerül Egyesült Államokban a biztonsági övre figyelmeztető rendszerének hibás működése miatt: az autóbiztonságért felelős amerikai hatóság (NHTSA) szerint a járművek nem feleltek meg a szövetségi biztonsági követelményeknek, mivel a biztonsági övre figyelmeztető lámpa és a hangjelzés nem aktiválódott, ha a vezető nincs bekötve.

Tesla - Elon Musk
Fotó: NurPhoto via AFP

Fontos hangsúlyozni, hogy nem fizikai intézkedésről van szó, hanem szoftverfrissítésről, ami júniusban érkezik a Model S,  a Model X, 2017 és 2023 között gyártott Model 3,valamint a 2020–2023-as Model Y autókra. Elon Musk vállalata világszerte számos visszahívásra kényszerült az elmúlt években – írja a Reuters.

Rájár a rúd a Teslára

A Tesla februárban banális hiba miatt kényszerült visszahívni  több millió Teslát: az NHTSA szerint a járművek fék-, parkoló- és a blokkolásgátlóra (ABS) figyelmeztető lámpáinak betűmérete kisebb, mint amit a szabványok előírnak. Ez megnehezítheti a sofőröknek a fontos információk leolvasását, ami növeli a balesetek kockázatát.

Az intézkedés a Model S, a Model X, a Model 3, a Model Y és a frissen piacra dobott Cybertruckokat is érintette, amit a cég szintén szoftverfrissítésről orvosolt. Tavaly decemberben a hivatal nyomást gyakorolt a cégre, hogy kétmilliónál is több Tesla autó vezetéstámogató rendszere kapjon szoftverfrissítést a közeljövőben, mivel a f⁠⁠unkció használata nem követeli meg a sofőr teljes és folyamatos figyelmét. 

A frissítés után az autóvezetőknek rendszeresen már igazolniuk kell,⁠⁠ hogy éberen figyelik a működést és a forgalmat. A vállalatnak Kínában az ajtókat záró rendszer problémái miatt 1,6 millió járműnél kelle⁠⁠tt ⁠⁠javítást vé⁠⁠grehajtania. Áprilisban pedig több mint 3800 Cybertruck javítása vált szükségessé a gázpedál hibás működése miatt.

A hírek azután láttak napvilágot, hogy a Tesla az első negyedévről kiábrándító eredményeket tett közzé: az autógyártó a március végéig tartó három hónapban mintegy 386 810 járművet adott el, ami 20,2 százalékos csökkenés az előző negyedévhez és 8,5 százalékos az előző év azonos időszakához képest. Az értékesítés ráadásul annak ellenére csökkent, hogy a vállalat többször is mérsékelte árait.

Mindez a részvényekre is rossz hatással volt: a Tesla árfolyama a 2021-es csúcshoz képest mintegy 50 százalékkal csökkent, így Elon Musk a második helyre csúszott vissza a világ leggazdagabb embereit  összegző listán, bár az első hely gyakran cserél gazdát Bernard Arnault, Jeff Bezos és Elon Musk között.

A Tesla korábbi vezére szerint gyalázat, amit az egykori cége művel

Martin Eberhard nem csak a Tesla egyik alapítója, de első vezérigazgatója is volt 2003 és 2007 között. Eberhard szerint az elektromos autók iparágának legnagyobb kihívása az akkumulátorok és a költségek csökkentése, ugyanakkor rámutatott arra is, hogy a világon akár egy tucat különböző autógyártó is sikeres lehet különböző termékportfólióval. 

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.