BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Concorde: másfélszeresére drágulhat a Wizz Air

Továbbra is óvatosan kezelik a befektetők a Wizz Air részvényeit, és összességében az elemzők is tartásra ajánlják őket, ám a Concorde szerint 50 százalékos hozammal kecsegtetnek a légitársaság londoni tőzsdére bevezetett papírjai. A Wizz Air menedzsmentje a csütörtökön közölt profitcéllal csupán egyetlen napra varázsolta el a piacot.

A romló európai jegyárkörnyezet dacára változatlanul 33 angol fonton hagyta a Wizz Air célárát a Concorde, és fenntartja vételi ajánlását is a cég részvényeire – írta kedden a vállalat múlt csütörtökön publikált éves gyorsjelentését követő friss elemzésében Bukta Gábor, a cég elemzési üzletágának vezetője.

20231106 VecsésA Menzies Aviationnel együttműködésben teljesen elektromossá válik bizonyos Wizz Air-járatok földi kiszolgálása a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
A Wizz Air repülőinek töltöttsége 92 százalékra nőhet / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

 

Nagyot szólt a Wizz Air idei profitcélja, ám romlanak a feltételek

A Wizz Air ugyan márciusban – a piaci várakozást meghaladva – 5,07 milliárd euró bevételt és 366 millió euró profitot ért el, ám az elemző szerint ezt elsősorban nem az egyébként jelentősen javuló gazdálkodásának, hanem jóval inkább egyszeri pozitív tételeknek köszönheti.

Messze jelentősebb körülmény – folytatja Bukta Gábor –, hogy az április 1-jén megkezdett 2025-ös pénzügyi évre kiemelkedő, 500-600 millió euró közötti nettó profitot jelzett előre a menedzsment, amit kitörő optimizmussal fogadtak a befektetők, miután a sáv középpontja felülmúlja az 515 millió eurós piaci konszenzust.

Az óvatosság mellett szól ugyanakkor, hogy a viteldíjkörnyezet a légi közlekedésben tapasztalható visszafogott kínálatbővülés ellenére gyengülést jelez, különösen Nyugat-Európában. A recessziós félelmek miatt a korábban várt 5-10 százalékos emelkedést alulmúló, mindössze alacsony egy számjegyű növekedést prognosztizált a Ryanair és az EasyJet is nyárra, ami szektorszintű eladási hullámot váltott ki az elmúlt hetekben.

A Wizz Air jövőre növeli jelentősen a kapacitását

Az elemző azonban kiemeli, hogy a Wizz a jegybevételek ennél erőteljesebb, 10 százalékot megközelítő gyarapodásával számol. Az izraeli járatok ősszel és télen visszatérhetnek, miután csaknem 80 millió eurós bevételkiesést okozott az előző pénzügyi évben a közel-keleti járatok törlése.

A magyar gyökerű diszkont szolgáltató emellett idén nem tudja növelni a üléshelyeit, ám jövőre, a hajtóműproblémák megszűnését követően folytatódhat a már megszokott, évi 20 százalékos kapacitásnövekedés. Az átlagos töltöttség a menedzsment várakozása szerint 92 százalékra javulhat, mely csaknem 2 százalékpontos javulás lenne éves bázison.

A Concorde a nem üzemanyag jellegű költségek várt egy számjegyű növekedése, valamint az effektív adókulcs 14 százalékra emelkedése ellenére csupán elhanyagolható mértékben, azaz 1 százalékkal mérsékelte várakozását. Mostantól a már elstartolt 2025-ös üzleti évre 547 millió, 2026-ra pedig 555 millió nettó profittal számolnak.

Az eladósodás továbbra is visszafogja az árfolyamot

A fapados légitársaság nettó adóssága EBITDA-ja négyszeresét tette ki március végén, ami továbbra is kételyek között tarthatja a befektetőket, és Bukta Gábor szerint a részvény tartós alulteljesítését is magyarázza.

A készpénz és a rövid lejáratú betétek 1,5 milliárd euró közelében alakultak, így az elemző számításai szerint a likvid eszközök aránya a bevételek 30 százaléka alá esett március végére, ami a cég tőzsdei bevezetése óta nem fordult elő. A likviditás azonban a következő években várhatóan ismét jelentősen javulhat a vélhetően javuló eredményeknek hála. Eközben a cég üzemanyag fedezeti szintje a következő 12 hónapra a várt kitettség 59 százalékát fedezi, ami nagyjából megegyezik a versenytársakéval.

A Wizz Air részvényei 2024-ben némileg felülteljesítették az európai diszkont-légitársaságokat annak ellenére, hogy 2 százalékkal leértékelődtek, mivel a Ryanair 6, az EasyJet pedig 10 százalékot esett év eleje óta.

Ugyanakkor a Wizz egyéves időtávon még mindig jelentős lemaradó a versenytársaihoz képest. A részvények árazása nagyon nyomott, mivel 5,9-szeres előre tekintő P/E- és 4,7-szeres EV/EBITDA-szorzón kereskednek velük, ami számottevő diszkont a részvény saját historikus árazásához és a szektortársak jelenlegi értékeltségéhez képest is.

A gyorsjelentés és persze az iparági környezet különben vízválasztó volt az elemzők körében. Az LSEG elemzői konszenzusában figyelembe vett és a gyorsjelentés közlését követően véleményt nyilvánított szakértők közül hatan emelték, és ugyanannyian csökkentették a célárukat. Összességében viszont továbbra is tartásra ajánlják a részvényt, változatlanul 25 angol fontos medián célár mellett.

A Wizz részvényárfolyama a csütörtöki gyorsjelentés napján ugyan több mint 10 százalékkal megugrott, azóta azonban egy helyben, azaz 21,7 font körül topog. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.