Továbbra is jó formában a magyar fizetőeszköz, az euróval szemben a kereskedés a 388–389-es zónában zajlik, ami biztató jel: utoljára tartósan berendezkedni ezekre az árfolyamszintekre februárban sikerült.
1. A legfrissebb fejlemény, hogy a vártnál jóval magasabb lett márciusban a hazai kiskereskedelmi forgalom volumene. A fogyasztás fellendült, ez pedig (ha nem csak kiugró adatok láttunk) azt jelentheti, hogy a jegybanknak kevésbé égető nagy léptékben csökkenteni a kamatokat – a magas kamatszint pedig támogató a forint árfolyamára. Egyébként a fogyasztás felfutása talán nem akkora meglepetés: a hitelkamatok még nem elég alacsonyak ahhoz, hogy a befektetési célú lakásvásárlásokat fellendítse, ahhoz viszont már elég alacsonyak, hogy a lakossági kereslet csökkenjen az állampapír-befektetések iránt. Erre utal például a hetek óta „csak” 50 milliárd forintos lakossági állampapír értékestés.
2. Hogy a forintot elkezdték újra kedvelni a befektetők annak egyik jele, hogy az elmúlt két 3 hónapos diszkontkincstárjegy-aukción bőven az átlag feletti volt a kereslet. Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a keddi aukciókon 15 milliárd forintért visz a piacra dkj-t, ezekre a múlt héten 40, előtte 49 milliárdos kereslet mutatkozott. Az ÁKK ma is aukciót tart, ha megint jönnek a vevők, az pluszkeresletet hoz a forint piacra is.
3. Jót tesz a magyar fizetőeszköznek a risk-on hangulat is, ilyenkor az euró rendre erősödik a dollárral szemben, ez pedig hagyományosan kedvez a feltörekvő piaci devizáknak is. Az elmúlt két hétben az euró-dollár 1,06-ról 1,08-ig emelkedett,
megvolt tehát a hátszél a forintnak is.
4. Dőlnek a rekordok a magyar tőzsdén, a külföldi befektetőknek szintén forintot kell váltaniuk a vásárlásokhoz.
A pénteken érkező márciusi inflációs adat a kulcs, ha megtörik a csökkenő trend (elemzők szerint erre van esély), akkor a forint piacán is új helyzet adódik. Ha kitart a forinterősödés, akkor a 386,2-es szint most a kulcs, ott található a 200 napos mozgóátlag.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.