Ritkán látott mértékben, több mint 20 százalékkal emelkedett a GAP részvények árfolyama pénteken a New York-i tőzsdén a hivatalos kereskedés előtt. A látványos árfolyamugrás azonban nem indokolatlan, a kiskereskedelmi hálózat menedzsmentje felfelé módosította éves árbevétel prognózisát, miután az első negyedév jóval a saját terveik és az elemzői várakozások felett alakult.
Az eredményes negyedév mögött több tényező áll:
A nyereség megugrása látványos (főleg ebben a szektorban): az egy évvel ezelőtti 18 millió dolláros veszteséget 158 millió dollár adózott nyereség követte az első negyedévben.
Mindezt ráadásul úgy sikerült összehozni, hogy az értékesítés árbevétele csupán három százalékkal haladta meg a bázisidőszakot, a 3,4 milliárd dolláros forgalmat a kedvező árairól ismert Old Navy márkához tartozó termékek 5 százalékos növekedése is meglökte.
Az elemzők alacsonyabb, 3,29 milliárd dolláros bevételt jeleztek előre, a nyereséget viszont nagyon nem találták el: a Factset konszenzus mindössze részvényenként 15 centről szólt, a tényadat pedig 41 cent lett. Ha az üzletszámok változásától megtisztítva nézzük az árbevétel alakulását, akkor 1,1 százalékos volt a növekedés.
A készletek aktívabb menedzselése nyomán a negyedév 1,95 milliárd dollár értékű készletállománnyal zárult, ami 15 százalékkal kevesebb működőtőkét kötött le, mint 1 évvel korábban.
A menedzsment a teljes pénzügyi évre most már enyhén növekvő árbevételt tűzött ki, szemben a korábbi, stagnáló forgalmat előrejelző becsléssel. A prognózis módosítása annak ismeretében értékelhető nagyra, hogy a kiskereskedelmi fogyasztással és a makrogazdasági környezettel kapcsolatban még mindig maradt bizonytalanság.
Hoztak viszont számos jó döntést: kinevezték kreatív igazgatónak Zac Posen divattervezőt és leszerződtek Anne Hathawayjel és Da’ Vine Joy Randolphfal, hogy a vörös szőnyeges eseményeken a Gap által tervezett ruháit viseljék. Egyelőre nagy igazolásnak tűnik Richard Dickson marketingguru leigazolása is a vezérigazgatói posztra.
A GAP papírok a hivatalos kereskedés előtt 23 százalékkal drágultak, e nélkül idén nyolc százalékos az árfolyampluszuk.
Az Old Navy mellett a kiskereskedelmi lánc többi márkája is jól teljesített: a Gap, a Banana Republic és az Athleta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.