Kiadáscsökkentési terveket jelentett be a Dr Martens új pénzügyi igazgatója csütörtökön. Az ikonikus bakancsokat gyártó vállalatra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy egyenesbe hozza pénzügyi mutatóit, miután az első fél évre ötödével visszaeső árbevételt jelzett előre a menedzsment.
A brit társaság 20-25 millió font közötti összeget faragna le a költségeiből, aminek kedvező hatásai a 2026-os üzleti év elejétől jelentkezhetnek a pénzügyi igazgatói posztot múlt hónapban elfoglaló Giles Wilson elmondása szerint.
A nadrágszíj – vagy bakancsfűző – szorosabbra húzásának oka prózai: a magas infláció és a növekvő gazdasági bizonytalanság miatt csökkent a fogyasztók érdeklődése a magasabb árú termékek, így a vállalat klasszikus, 159 fonttól kínált fűzős bakancsai iránt.
A Dr Martensre a befektetők részéről is egyre nagyobb nyomás is nehezedik, hogy javítson a teljesítményén. Május elején a Reuters számolt be róla, hogy forrásai szerint a vállalat egyik nagybefektetője, a Marathon Partners Equity Management is megsürgette a gyártót, hogy ismertesse a tervezett költségcsökkentés részleteit, és indítson részvény-visszavásárlási programot.
A vállalat most az közölte, hogy többek között „működési racionalizálást” hajt végre, hogy visszaszorítsa a kiadásokat.
A Dr Martens arra számít, hogy bevételei az idei első fél évben 20 százalékkal csökkennek, ezen beül a nagykereskedelmi forgalom harmadával eshet vissza.
Az utóbbi szegmensben az év hátralevő részében is gyenge teljesítményt nyújthat a költségoldali ellenszél miatt, a kedvezőtlen hatás ugyanakkor az év első felében hangsúlyosabb lehet.
A március végén zárult üzleti évre 43 százalékkal apadó, 92,7 millió fontra apadó adózás előtti eredményt könyvelt el a bakancsgyártó, ami némileg még így is jobb lett az elemzők által várt 96,4 millió fontnál.
A cég éléről hamarosan leköszönő Kenny Wilson vezérigazgató szerint a vállalatnak az amerikai keresletet kell ösztönöznie ahhoz, hogy 2026-tól ismét növekedési pályára állhasson, ennek elérésére a társaság részletes tervet hajt végre, az idei évtől újrafókuszált és megnövelt amerikai marketingbefektetésekkel.
A befektetők kedvezően fogadták a vezetőség terveit, a részvényárfolyam 6 százalékot ugrott a csütörtök délelőtti kereskedésben. A kurzus ezzel ismét a tavaly év végi szint fölé emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.