BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A CIB Bank is jóváírta ügyfélszámláin az Apple app store téves levonásait

Nem vették tréfára a hazai kereskedelmi bankok a Magyar Nemzeti Bank szombaton kiadott felszólítását, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple Pay-botrányban károsult ügyfelek kártalanítását, a hiányzó összegek ügyfélszámlákon történő jóváírását. Az Erste már szombaton megkezdte a visszatérítéseket, míg a Gránit Bank és a CIB Bank vasárnap hajtotta végre a feladatot.

Az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént - közölte vasárnap a CIB Bank.

20210404 Budapest CIB Bank bankfiók Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Gyorsan lépett a CIB Bank is / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A pénzintézet arról is tájékoztatta ügyfeleit, hogy  amennyiben bármilyen kérdésük merülne fel a rendezéssel kapcsolatban, azt ímélben jelezhetik a bank felé.

Korábban a Gránit Bank is beszámolt már róla, hogy az Apple által küldött kártalanítást már vasárnap jóváírta az ügyfélszámlákon, az Erste pedig szombaton kezdte meg a visszatérítéseket.

Az Apple tájékoztatása szerint amúgy semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.

Mint ismert, a technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.

A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz 

a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.

Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.az a pénzisszajár az ügyfeleknek.

Visszajelzésük szerint a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.