Az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént - közölte vasárnap a CIB Bank.
A pénzintézet arról is tájékoztatta ügyfeleit, hogy amennyiben bármilyen kérdésük merülne fel a rendezéssel kapcsolatban, azt ímélben jelezhetik a bank felé.
Korábban a Gránit Bank is beszámolt már róla, hogy az Apple által küldött kártalanítást már vasárnap jóváírta az ügyfélszámlákon, az Erste pedig szombaton kezdte meg a visszatérítéseket.
Az Apple tájékoztatása szerint amúgy semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Mint ismert, a technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.
A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz
a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.
Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.az a pénzisszajár az ügyfeleknek.
Visszajelzésük szerint a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.