Az OTP Banknál is megtörtént vasárnap az Apple téves tételeinek visszatérítése, azaz a bank gondoskodott az Apple által az ügyfelektől június 26-án és 28-án tömegesen levont összegek visszatérítéséről – közölte a Világgazdasággal a pénzintézet még aznap este.
Hozzátették, hogy az ügyfeleknek nincs teendőjük, számláikon
az OTP automatikusan jóváírta az Apple-nél fellépett technikai probléma nyomán levont, több mint 325 ezer tételt.
Ez volt a helyzet rendezett, teljes körű, biztonságos kezelésének a lehető leggyorsabb módja, figyelemmel a kiemelkedően magas érintett ügyfél- és tételszámra. Az OTP Bank az ügyfeleknek vasárnap megtérített összegek szolgáltatók közötti elszámolását a továbbiakban az Applelel rendezi.
Az OTP egyúttal megköszönte ügyfelei türelmét és megértését.
Nagyjából az OTP Bank értesítésével egyidejűleg az MBH Banktól is befutott az üggyel kapcsolatos közlemény, amelyben kiemelték:
az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését, ügyfeleink egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsájtótól függően rövidesen megjelenik vagy már meg is jelent.
Az MBH Bank is megköszönte ügyfelei türelmét.
Korábban az Erste, a Gránit Bank és a CIB Bank is hasonló közleményeket tett közzé.
Mint ismert, egy technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.
A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz
a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.
Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.