Nem indult jól a nyár Donald Trump számára. Nem elég, hogy május végén 34 vádpontban találta bűnösnek egy New York-i esküdtszék a hallgatási pénz botrányban, az elmarasztaló ítélet kihirdetése óta a volt amerikai elnök médiacégének részvényei is mélyrepülésben vannak.
A pénteki tőzsdenyitást követően újabb öt százalékot esett a csütörtökön 15 százalékos zuhanást elszenvedő Trump Media árfolyama.
Donald Trump közösségi médiafelületének, a Truth Social anyacégégnek részvényeitől kiemelkedő, 13,2 millió dolláros forgalomban szabadultak tegnap a befektetők. Ez az elmúlt 30 nap átlagos forgalmának több mint háromszorosa – emelte ki tudósításában a CNBC.
Az eladási hullám azt követően erősödött fel, hogy a szerdai kereskedési szünetet megelőzően, a keddi piaczárást követően az amerikai tőzsdefelügyelet jóváhagyta a társaság újabb részvényeinek tőzsdei regisztrációját. A hígítás hírére csütörtökön tudtak reagálni a befektetők.
A Trump Media tőzsdei értéke június eleje óta ezzel már bő 40 százalékkal zsugorodott. A három hete tartó árfolyamzuhanás Trumpnak is hatalmas veszteséget okozott – legalábbis papíron.
A novemberi elnökválasztásra készülő politikus 114,75 millió részvényt, vagyis a cég 65 százalékát birtokolja, melyek értéke július eleje óta mintegy 2,6 milliárd dollárral közel felére, hárommilliárd dollárra apadt.
Trump szeptember végéig nem adhat el részvénycsomagjából, ekkor jár le ugyanis a féléves zárolási (lock-up) megállapodás. A lock-up megakadályozza, hogy a cég vezetői és tulajdonosai közvetlenül a tőzsdei bevezetés után eladják részesedésüket.
A Trump Media részvényeivel március végén indult meg a kereskedés a Nasdaqon, egy speciális célú akvizíciós társasággal (SPAC) történt egybeolvadást követően.
A DJT ticker alatt kereskedhető részvény az indulást követő hónapokban heves árfolyamkilengéseket mutatott a cégspecifikus hírek hiányában is, egyes kritikusai ezért mémrészvénynek bélyegezték.
A vállalat egyetlen terméke, a Truth Social 2022 elején debütált, de csak meglehetősen kevés felhasználót tudott átcsábítani a közösségi médiaóriásoktól, például az X-től vagy a Facebooktól. A Trump Media közel 328 millió dolláros veszteséget ért el az első negyedévben, és mindössze 771 ezer dolláros bevételt termelt ez idő alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.