Közel 19 százalékot zuhant csütörtökön a Levi’s, pedig a szerdai zárásig 40 százalékos menetelés volt az idei teljesítménye. A mostani megreccsenés nyomán már csak a 12 havi előre vetített nyereség 14-szeresén forog a papír, belesimulva a a versenytársak árazásába, hiszen a Wrangler márkát tulajdonló Kontoor Brands is 13-szoros szorzóval szerepel a tőzsdén.
Pedig
a negyedéves számok nem festenek rosszul.
A bevétel árfolyamhatásoktól tisztítva 9 százalékkal bővült év per év alapon a legutóbbi negyedévében, nagyjából megfelelve az elemzői előrejelzéseknek. Míg a 16 centes korrigált egy részvényre jutó eredmény meghaladta a 11 centes konszenzust.
Az egyenes, bő és széles szárú farmereket kedvelő
divattrendek is támogatják a Levi’s márkát.
A cég szerdán közölte, hogy a bő szabású nadrágok értékesítése 21 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben. De a farmer felsők is jól fogytak, csakúgy, mint a farmer ruhák, szoknyák és a női kezeslábas „játszóruhák” (jumpsuit).
A vállalat éppen stratégiaváltást folytat az értékesítésben.
Amíg a közvetlenül a fogyasztóknak történő értékesítés 11 százalékkal nőtt árfolyamhatásoktól megtisztítva, ami gyorsulást jelent az előző negyedévhez képest. És a bruttó árrés is 60,5 százalékos rekordot mutat ebben a szegmensben.
Addig a kiskereskedőkön keresztül történő értékesítés, mely továbbra is jelentős hányadát adja a teljes bevételnek, nagyon gyengén alakult, 4 százalékkal visszaesett.
A Levi’s szerint:
a közvetlen értékesítésre való áttérést támogató reklámok és logisztikai beruházások 3 centtel csökkentik az egy részvényre jutó egész éves eredményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.