A Heineken az első félévet 17,82 milliárd eurós bevétellel zárta, ez 5,9 százalékos organikus növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva. A világ második legnagyobb sörgyártója június végével vont mérleget, azaz a hagyományosan erős forgalmat generáló sportesemények, mint a foci-Eb még nincsenek is benne a kimutatásban.
Igaz, a Bajnokok Ligáját szponzoráló holland óriáscég a németországi tornán nem igazán rúghatott labdába, ott a német sörök fogytak, a kiszáradt torkok hivatalos „megolajozója” pedig a harmadik legnagyobb forgalmú helyi sörgyártó, a Bitburger volt.
A hollandokat azonban ez szemmel láthatóan nem zavarta meg, söreiken 2,08 milliárd eurós üzemi nyereséggel adtak túl, ez 12,5 százalékos organikus növekedést jelent és 14 százalékos haszonkulcsot. Adózás után ebből 1,2 milliárd maradt. Az üzemi haszonkulcs azonban nem stabilizálódik ilyen magas szinten, az üzleti év egészére a Heineken mostantól már csak 4-8 százalékos bevételarányos marzzsal kalkulál, azaz rontott a kilátásain.
Az üzemi marzsot ugyan nem érinti, de egy húzós tétel jócskán belemart a féléves profitba, nevezetesen egy 874 millió eurós egyszeri leírásról van szó, amelyet a Heineken a China Resources Beer Holdings Co.-ban 2018-ban megszerzett, 40 százalékos részesedésénél eszközölt.
A holland vállalat hétfői közleményében a kínai sörfogyasztás felől érkező kedvezőtlen adatokkal és jövőképpel magyarázta az értékcsökkenést, ami a kínai cég Hongkongban jegyzett részvényárfolyamában a beszállást követően bekövetkezett 33 százalékos zuhanásával nagyjából egyenértékű.
Equilor TraderKereskedj és fektess be a jövő technológiájával – Bárhol, bármikor! |
Ezt és a Heineken-profitfigyelmeztetést 6,3 százalékos árfolyameséssel büntették a befektetők az amszterdami tőzsde reggeli kereskedésében. Ami a Heineken sörforgalmának regionális megoszlását illeti, mind a négy nagy térségben pozitív organikus bővülésről számoltak be, millió hektóban mérve
volt a sörfogyasztás. A Heineken csoportszinten 2,1 százalékkal több, 118,2 millió hektoliter sört adott el az első félévben. Ázsia és Kína szerepére visszatérve, ott már a második negyedév adatai szerint csupán 4,6 százalékos volt már az organikus növekedés, azaz a trend valóban hanyatló – de nem visszafordíthatatlan. A vállalat gyorsjelentésében a növekedés motorjaiként
jelölte meg. Magyarországot egyetlen helyen említik a 40 oldalas dokumentumban, ráadásul dicsérőleg, hiszen Bulgária és Görögország mellett azon európai országnak számít, ahol két számjegyű mértékben nőtt a sörfogyasztás. Alulról súrolja a 10 százalékos plusz még Szerbia és Szlovákia.
A jelentős európai piacok közül enyhe csökkenést mértek, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban – ahol a Birra Moretti tartotta a frontot –, Lengyelországban – ahol a Zywiec 0.0 piaci debütálása mentette meg a félévet –, és Hollandiában is, ahol a hazai pálya előnyét élvezve az alkoholmentes italaiknak köszönhetően az iparági átlag feletti forgalmat regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.