Minimálisan javuló bevételi adatok mellett közel 12 százalékkal, 3,1 milliárd dollárra ugrott a PepsiCo negyedéves nyeresége, az élelmiszeripari konszern egy részvényre jutó eredménye (EPS) pedig 13 százalékkal, 2,23 dollárra nőtt. A vállalat második negyedéves forgalma 0,8 százalékkal, 22,5 milliárd dollárra, üzemi eredménye 11 százalékkal, négymilliárd dollárra bővült.
A Pepsit, a Lay’st és a Gatorade márkát is birtokló nagyvállalat a nyereségesség terén felülmúlta az elemzők előzetes konszenzusát, amely 2,16 dolláros EPS-ről szólt, bevétele viszont elmaradt a 22,59 milliárdos várakozástól.
A vállalat vezérigazgatója, Ramon Laguarta a gyorsjelentés kapcsán úgy fogalmazott:
Második negyedévünk bevétel és eredmény tekintetében is jól alakult, az észak-amerikai eladásaink azonban lényegesen visszaestek, nem kis részben a Quaker Foods márkánk termékvisszahívásai nyomán.
Az előretekintő várakozásokat tekintve a cégvezér stratégiai befektetéseket és megnövelt reklámkiadásokat ígért a gyengélkedő észak-amerikai élelmiszeripari forgalmuk növelése érdekében, éves bevételnövekedési várakozásukat azonban ennek ellenére alig észrevehetően, de mégis lefelé módosították: eddig „legalább” 4 százalékos éves növekedést céloztak meg, ezentúl pedig „körülbelül” 4 százalékos bővülést várnak. Az EPS-t tekintve 8 százalékos éves növekedésre számít a menedzsment.
A gyorsjelentés közzétételét követően a PepsiCo részvényei 1,25 százalékkal gyengültek a rendes kereskedési időt megelőző online kereskedésben. A papírok az elmúlt egy évben 11 százalékkal, év eleje óta pedig 5,4 százalékkal kerültek lejjebb.
Az idei teljes évre vonatkozóan a vállalat 8,2 milliárd dollárt juttatna vissza a befektetőinek, 7,2 milliárdot osztalék, a maradékot pedig részvény-visszavásárlás formájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.