Kilenc százalékot raliznak kedden a Tesla részvényei, az árfolyam ezzel közel féléves csúcsra ugrott – a tőzsdézők így díjazták Elon Musk villanyautós cégének friss eladási számait.
Az elektromos és önvezető járműveket gyártó amerikai vállalat eladásai a vártnál kisebb mértékben csökkentek a második negyedévben, a hazai piacon és Kínában egyaránt.
A Tesla 443 956 autót adott el április és június között, 4,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, ám közel 15 százalékkal többet az előző negyedévinél.
A vállalattal most fordult elő először, hogy két egymást követő negyedévben is csökkentek az eladásai. Igaz, az év elején a mostaninál jóval nagyobb, 9 százalékos volt a visszaesés, a második három hónapra vonatkozóan pedig még így is sikerült felülmúlni a pesszimistább piaci előrejelzést. Az LSEG elemzői konszenzusa ugyanis 438 019 jármű értékesítésével számolt.
A legfőbb kínai rivális BYD 21 százalékkal megugró, 426 039 darab elektromos autót adott el a második negyedévben, Musk cégének így sikerült megőriznie előnyét az erősödő verseny közepette.
Az értékesítésen belül továbbra is a Model 3 és a Model Y viszi a prímet, összesen 422 405 darabbal, a többi típusból (Model S, Model X, Cybertuck) pedig 21 551 talált gazdára. A vállalat az időszak során 410 831 darab autót gyártott le.
Bár a vállalat regionális bontásban nem közöl értékesítési adatokat, szakértők szerint a vártnál jobb negyedéves számokhoz a kínai és az amerikai piac várakozáson felüli teljesítménye is kellett. A Tesla két meghatározó piacán nulla- vagy közel nullaszázalékos kamatozású hitelekkel próbálja élénkíteni az autói iránti keresletet, az Egyesült Államokban a lízing népszerűsítésére is tetemes erőforrásokat áldoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.