Nem indult zökkenőmentesen a nyár az európai fapados légitársaságoknál, az üdülési szezon felpörgésével egymás után érkeznek a hírek a hosszú órákat késő járatokról és a hoppon maradt utasokról.
Az európai repterek zsúfoltságára jellemző, hogy a kontinens vezető légitársasága, a Ryanair története legerősebb utasforgalmával robbantotta be a nyarat, minden korábbinál nagyobb számú, 19,3 millió utast szállítva júniusban. Ez 11 százalékos bővülés a tavalyihoz képest, az ugyancsak rendkívül erős májusi forgalmat pedig 400 ezer fővel sikerült felülmúlni.
A járatok kihasználtsága is egészen kiemelkedő, 95 százalékos volt, csakúgy, mint egy évvel korábban. Az előző hónaphoz képest 1 százalékponttal javult a Ryanair gépeinek átlagos töltöttsége.
Az áprilisban indult üzleti év első három hónapja során 55,5 millió utas fordult meg az ír diszkont-légitársaság járatain.
A rivális Wizz Air magához képest is gyengébb hónapot zárt, járatain ugyanis tízezerrel – 0,2 százalékkal – kevesebben fordultak meg az idei nyár elején, mint tavaly. A gépeken helyet foglaló 5,3 millió utas a bővülő kapacitás mellett 91,7 százalékra csökkenő járatkihasználtságot jelent. A magyar hátterű fapados tavaly ilyenkor még 92,2 százalékig tudta megtölteni járatait.
A Ryanair árfolyama 0,7 százalékot ereszkedett kedden a kedvezőtlen piaci hangulatban, az év eleje óta ezzel már 15 százalékkal került lejjebb a kurzus. A Wizz Air részvényeit 3,9 százalékkal ütötték lejjebb a csalódott befektetők, idén 6,6 százalékkal süllyedt a jegyzés.
Megszólalt a Wizz Air: ezért késték le az utasok a gépetA gép a viharos időjárás miatt nem tudott elindulni, a második beszállásra a hiányzó utasokat név szerint is hívták. A Wizz Air szerint az sem igaz, hogy a személyzet munkaidejének lejárta miatt kellett a gépről leszállniuk az utasoknak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.