BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Berobbant a nyár, elképesztő dolgot vitt véghez a Ryanair

Rekordforgalommal indította a nyarat az ír diszkont-légitársaság. A Ryanair 19,3 millió utast szállított múlt hónapban, a Wizz Airt 5,3 millióan választották.

Nem indult zökkenőmentesen a nyár az európai fapados légitársaságoknál, az üdülési szezon felpörgésével egymás után érkeznek a hírek a hosszú órákat késő járatokról és a hoppon maradt utasokról.

Ryanair, Wizz Air, Skiathos,,Greece,-,June,25,,2023:,Ryanair,Boeing,737-800,Airplane
Minden korábbinál többen utaztak júniusban a Ryanairrel / Fotó: Shutterstock

Az európai repterek zsúfoltságára jellemző, hogy a kontinens vezető légitársasága, a Ryanair története legerősebb utasforgalmával robbantotta be a nyarat, minden korábbinál nagyobb számú, 19,3 millió utast szállítva júniusban. Ez 11 százalékos bővülés a tavalyihoz képest, az ugyancsak rendkívül erős májusi forgalmat pedig 400 ezer fővel sikerült felülmúlni.

A járatok kihasználtsága is egészen kiemelkedő, 95 százalékos volt, csakúgy, mint egy évvel korábban. Az előző hónaphoz képest 1 százalékponttal javult a Ryanair gépeinek átlagos töltöttsége.

Az áprilisban indult üzleti év első három hónapja során 55,5 millió utas fordult meg az ír diszkont-légitársaság járatain.

A rivális Wizz Air magához képest is gyengébb hónapot zárt, járatain ugyanis tízezerrel – 0,2 százalékkal – kevesebben fordultak meg az idei nyár elején, mint tavaly. A gépeken helyet foglaló 5,3 millió utas a bővülő kapacitás mellett 91,7 százalékra csökkenő járatkihasználtságot jelent. A magyar hátterű fapados tavaly ilyenkor még 92,2 százalékig tudta megtölteni járatait.

A Ryanair árfolyama 0,7 százalékot ereszkedett kedden a kedvezőtlen piaci hangulatban, az év eleje óta ezzel már 15 százalékkal került lejjebb a kurzus. A Wizz Air részvényeit 3,9 százalékkal ütötték lejjebb a csalódott befektetők, idén 6,6 százalékkal süllyedt a jegyzés.

Megszólalt a Wizz Air: ezért késték le az utasok a gépet

A gép a viharos időjárás miatt nem tudott elindulni, a második beszállásra a hiányzó utasokat név szerint is hívták. A Wizz Air szerint az sem igaz, hogy a személyzet munkaidejének lejárta miatt kellett a gépről leszállniuk az utasoknak.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.