A nigériai trösztellenes hatóság 220 millió dolláros (79,3 milliárd forint) bírsággal sújtotta a Facebook és az Instagram anyavállalatát, a Metát. A felügyeleti szerv szerint az technológiai óriás visszaélt piaci erőfölényével és a nigériaiak személyes adataival. A vállalatnak 60 napja befizetni az összeget.
Nigéria, Afrika legnépesebb országának számít 200 millió lakossal, közül mintegy 164 millióan rendelkeznek internet-előfizetéssel. A nigériaiak közel háromnegyede 24 év alatti, akik előszeretettel használják a közösségi médiát: több mint 38 millió nigériai használja a Facebookot, 51 millió WhatsAppot.
A Metára rájár a rúd: az Európai Bizottság előzetes vizsgálata szerint a Meta „Fizess vagy egyezz bele!” modelljével – a felhasználóknak fizetniük kell, amennyiben nem akarják, hogy az adataikat összegyűjtsék – szintén megsérti az Európai Unió digitális piacokról szóló szabályozását, ezért nagy bírságra számíthat a vállalat.
A Facebook anyavállalata mellett az Európai Bizottság márciusban már vizsgálatot indított az Apple és a Google ellen is, hogy megfeleltek-e a digitális piacokról szóló szabályozásnak. Jogsértés esetén a brüsszeli testület az érintett vállalat teljes,
globális forgalmának 10 százalékáig terjedő bírságot szabhat ki.
Nem a Meta az egyetlen technológiai óriás, ami célpontba került: az unió az Apple ellen indított számos vizsgálatot, miközben a Biden-kormányzat alatt a trösztellenes ügyekért felelős vezető tisztviselők – az FTC-t vezető Lina Khan és az igazságügyi minisztérium trösztellenes részlegét irányító Jonathan Kanter – fokozták fellépésüket a Big Tech ellen.
A Meta bevásárolná magát a Ray Ban gyártójábaA Facebook anyavállalata, a Meta a Ray Ban gyártójával, az EssilorLuxotticával tárgyal egy 5 százalékos részesedés megszerzéséről a szemüvegóriásban. A cégek közös, okos Ray Ban szemüvegeinek az eladásai jelentősen meghaladták a várakozásokat, ami fordulat az eddig hardverekkel küszködő szilícium-völgyi óriás számára. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.