Meglepte a piacot két amerikai diszkont-légitársaság, a Frontier és a Spirit, melyek korábban szinte mindenért különdíjat számoltak fel, a csomagfeladástól az ülésválasztáson át a repülés közben felszolgált pohár vízig. Mostani ajánlatukban fix áron kínálnak egy csokor kényelmi szolgáltatást, például a feladott poggyászt, az elsőbbségi beszállást, a nagyobb ülést, az ingyenes wifit és még a repülés közben felszolgált alkoholt és nisi-nasit is.
A diszkontágazatot sújtó pénzügyi turbulenciával küzd a Frontier és a Spirit, s az amerikai belföldi utasok preferenciáin akar változtatni a merész húzással.
A Spirit Airlines számára nagy csapást jelentett az év elején, s 60 százalékos árfolyamzuhanást okozott, amikor egy amerikai szövetségi bíróság ítélete megakadályozta, hogy az ultraalacsony költségvetésű légitársaságot felvásárolja a JetBlue Airways. A pandémia kezdete óta csak egyszer könyvelt nettó negyedéves nyereséget a vállalat.
A Frontier a múlt héten jelentette be, hogy egy év után először ért el nettó negyedéves nyereséget. Ám részvényei ennek ellenére historikus mélypontra zuhantak, mert az elemzők arra számítanak, hogy a vállalat a folyó negyedévben ismét veszteséget szenved.
Idén a Spirit részvényei 82,5 százalékot zuhantak, a Frontier részvényei pedig 37,9 százalékot, miközben a NYSE Arca Airline Index 26 százalékot szánkázott.
A fapados légitársaságok ostrom alatt állnak, amit a gyatra pénzügyi mutatóik is tükröznek, ám most a prémiumutazók számára kínálnak vonzó ajánlatot
– véli Rob Britton, az American Airlines korábbi vezetője, aki a Georgetown Egyetemen tanít.
Például
Los Angelesből Denverbe, most 99 dollárért feladott bőröndöt, extra lábteret s középső székszomszéd nélkül elhelyezést
kínálnak. Míg egy Go Big csomag 200 dollárba kerül Chicagóból Orlandóba nagy lábtérrel, feladott csomaggal, wifivel s persze italokkal.
Idén májusban az európai WizzAir is utasbarát megoldásokkal próbálta orvosolni üzleti megtorpanását, amikor
rendezvényekre, kiállításokra, városnéző túrákra
és további élményekre kínált közvetlen foglalási lehetőséget az utasainak a weboldalán és a mobilapplikációján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.