Izgalmasan festenek az európai légitársaságok részvényei, miközben javában dübörög a csúcsszezon, addig a részvények aligha teszik el emlékbe ezt a periódust. A Wizz Air szinte napról napra dönt mostanában újabb mélypontokat, de a Lufthansa is a korábbi évek mélypontjaira korrigált vissza. Ki lehet emelni az Air France – KLM részvényét is, sokkal eltérőbb képet itt sem látunk.
Technikailag egyelőre a Lufthansa mutat erőt a fontos szintek közelében, vagyis talán mutatott már az előző napokban. Ami látszik, hogy 2020 során jelentős mélyrepülésbe kezdett a Lufthansa árfolyama (érthető okokból), azonban az 5 eurós szintek jól vizsgáztak, és felpattanás kezdődött. A 2021 végén látható újabb mélypontok ismét a szint felé terelték a papírt, többször is eljutott 5,5 euró közelébe, vagy a szint alá, noha az 5 eurót végső soron nem érintette.
Ez a periódus durván 2022 októberéig tartott, majd látványos menetelés kezdődött a piaci hangulat javulásával, ennek a korrekciója éppen most esedékes. Nem meglepetés tehát, hogy ismét 5,5 euró körül jár a Lufthansa, a szint szinte mágnesként vonzza az árfolyamot, amely először felmegy, de valahogy mindig visszatér ebbe az állapotba.
A hosszabb távon gondolkozók számára így ismét izgalmasan fest a papír az 5–5,5 eurós szintek körül, miközben ez hozam-kockázat oldalról is érdekes terület. Meglehetősen jól stoppolható ugyanis a történet a technikai szintek miatt, miközben a korábbi évek tapasztalatai alapján az emelkedések nem 0,5–1 eurós szinteket, hanem annál jóval magasabbakat jelentettek.
Ehhez, mondjuk, nem ártana egy jobb iparági környezet sem, számos cégnél lehetett látni gyengébb kommentárokat vagy éppen profit warningot a jelentési szezonban, ugyanakkor a Lufthansa tekintetében jövőre már 1 dollár körüli EPS-t vár a konszenzus. Ha nem folytatódna az előrejelzés-csökkenés, akkor ez már szép értéket jelentene, és a következő évekre várt 10-15 százalék körüli EPS-növekedés is jót ígér, már persze ha valóban így is alakul. Az olajárak kapcsán például jöhetnének kedvezőbb hírek, vagy éppen a fogyasztói kereslet felől, az utóbbihoz a recessziós félelmek esetleges csökkenése lehetne a katalizátor.
Értékeltségi oldalról viszonylag nyomott árazás látható, nem extrém mértékben, de a piachoz képest mutatott 5 körüli előretekintő P/E-ráta a DAX-hoz képest 60 százalékos diszkontot jelent. Ez a korábbi 30–70 százalékos sávnak is inkább a felső részét közelíti, holott a német piac sem volt túl acélos az utóbbi időben, kapkodni tehát aligha kell, de érdemes lehet figyelni a légitársaságokat, például a Lufthansát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.