A Volkswagen az első fél évben 4,3 millió járművet adott el, ami 2 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A bevétel éves szinten 2 százalékkal nőtt és 159 milliárd euróra eurót ért el, azonban a kamat- és adófizetés előtti eredménye 11,4 százalékkal 10 milliárd euróra esett vissza.
Csak a második negyedévet figyelembe véve a kamat- és adófizetés előtti eredmény 5,46 milliárd euróra csökkent az előző évi 5,6 milliárdról, míg a bevétel 83,3 milliárd euróra nőtt.
A vártnál gyengébb adatok a vállalat végkielégítési programjával kapcsolatos költségekkel, az orosz egység leírásával és a kínai eladások zsugorodásával magyarázhatóak.
A cég szerint az észak-amerikai 8 százalékos és dél-amerikai 15 százalékos növekedés ellensúlyozta a többi régióban, főleg Kínában tapasztalható visszaesést. A Volkswagen egyben jelezte, folyamatban van a tavaly év végén bejelentetett költségcsökkentési programjuk amelytől 10 milliárd eurós megtakarítást remélnek.
Ebből idén 4 milliárdot terveznek megspórolni. Európa legnagyobb autógyártója júliusban 7–7,5 százalékról 6,5–7 százalékra csökkentette az üzemi haszonkulcsára vonatkozó előrejelzését, amit most megerősített, továbbá a cég arra számít, hogy idén a bevételek 5 százalékkal nőhetnek. A részvényesek viszont nincsenek elragadtatva a jelentéstől, az árfolyam másfél százalékkal zsugorodott.
Amint Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója a múlt hónapban azt mondta, hogy a VW Kínában egyelőre nem tudja megállítani piaci részesedése – amely 2019-től tavalyig 19 százalékról 14,5 százalékra esett – zsugorodását, és Európában is csak azt remélik, hogy ha növelni nem is tudják, legalább megtartják részarányukat.
A Volkswagen kínai lejtmenete egyébként beleillik a szélesebb képbe: a külföldi márkák részesedése a kínai piacon az idei év első négy hónapjában 44 százalékra esett vissza a 2019-es 62 százalékról. Ezzel szemben Magyarországon továbbra is népszerű a vállalat: a Volkswagen járművei uralják a hazai használt piacot, továbbá júniusban az új autók terén is első lett a márka.
Valósággal berobbantak a kínai elektromos autók EurópábaA kínai márkák az európai elektromosautó-piac 11 százalékát hódították el júniusban. Soha még ekkora növekedést nem mértek, a nagy ugrást a frissen bevezetett európai uniós importvámok okozhatták, ugyanis mind a gyártók, mind a vásárlók az új sarc előtt szeretnék leszállítani, illetve kifizetni a kocsikat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.