BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pácban a beszállítók: nem fogy az alkatrész, leépítések jönnek

Az autóipar válsága a beszállítókat sem kíméli. A francia alkatrészgyártó óriás, a Forvia újra figyelmeztette a befektetőket, hogy a korábbinál is szerényebb profitra számítsanak az idén. A cég tízezer fős leépítést tervez.

A francia Forvia három hónapon belül másodszor csökkentette éves bevételi és profitkilátásait a gyengülő autóipari keresletre hivatkozva. A korábban Faurecia néven ismert vállalat a világ hetedik legnagyobb járműipari beszállítója, két autóból egyben biztosan megtalálhatók az alkatrészei, a műszerfalak gyártásában pedig globális piacvezető. 

Alkatrész-gyártás Forvia faurecia 
France doubs allenjoie plateau industrial zone technoland 2 forvia group factories aerial
A Forvia óriásgyárai Franciaországban. Az alkatrészgyártó is fölös kapacitásokkal küzd / Fotó: Hemis via AFP

A vállalatnál most úgy becsülik, hogy 26,8 és 27,2 milliárd euró közé eshet majd az idei bevétel, szemben a júliusban 27,5-28,5 milliárd eurós tartományba tett optimistább prognózissal. Az üzemi haszonkulcs várakozásukat ezzel párhuzamosan az 5,6-6,4 százalékos sávból az 5,0-5,3 százalékosba helyezték át. 

Tízezer fős leépítés az alkatrészgyártónál

A legutóbbi, első félévről szóló gyorsjelentésükben az eladások 2,7 százalékos növekedéséről és 13,53 milliárd eurós bevételről számoltak be, az üzemi profitmarzs pedig 5,2 százalékos volt. 

A kevesebb megrendelés teljesítéséhez kevesebb munkaerőre lesz szükség, ezért a Forvia elbocsátásokat jelentett be. A tízezres fős létszámcsökkentés ütemezését is közölték, e szerint az év végéig 2800-an kapják meg a felmondólevelüket, őket 5800-an követik jövőre, a többiek egy kis haladékot kapnak. 

A vállalat 2028-ra végez a februárban felvázolt leépítési, munkaerő-optimalizálási programjával. A Forvia az évet még 75 ezer dolgozóval indította. 

Megroppant a kereslet... és az árfolyam

A Forviát súlyosan érintette az autóipari kereslet globális visszaesése, ezen belül is különösen az elektromos átállás lassulása, amit pedig kiemelten kezeltek és felkészülten vártak a cégnél. Az észak-amerikai autóeladásoknál a cég egyik legnagyobb megrendelője, a Stellantis a leggyengébbek között szerepel, felduzzadt raktárkészlete pedig csak lassan apad. 

A francia alkatrészgyártó cég figyelmeztet, hogy az európai autóiparban, különösen a Volkswagennél várható sztrájkok tovább erodálhatják a megrendeléseiket. A Forvia körüli bonyodalmakat a befektetők is aggódva figyelik, a cég részvényárfolyama az idén a párizsi tőzsdén már 55 százalékos veszteségnél jár.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.