Befektetői nap keretében mutatta be az elmúlt időszakban elért eredményeit és jövőbeli terveit az AutoWallis, amely továbbra is dinamikusan fejlődő pályán maradna, ennek érdekében újabb akvizíciókat tervez, melyek közül néhányról még idén beszámolhat a vállalat. A Könyves Kálmán körúti BYD autószalonjában megtartott szerdai rendezvényen kiderült az is, hogy mélyen alulértékeltek lehetnek a pesti tőzsde autós társaságának részvényei az MBH Bank friss elemzése alapján.
Megnyitójában a hazai cégek számára is követendő példaként méltatta az AutoWallist Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója, aki szerint Magyarországon jellemzően megfontoltak, konzervatívak a befektetők, nagyon sok vállalat bankhitel felhasználásával próbál növekedni, de örömteli, hogy vannak olyan, más utat járó cégek is, mint az AutoWallis, amely jó példa arra, hogy tőkepiaci eszközök igénybevételével, átgondolt növekedési stratégia mentén is lehet jelentős sikereket elérni.
Az idei év legjelentősebb eseményei között a fő tulajdonos Wallis csoport 5,7 milliárd forintos tőkeemelését emelte ki Ormosy Gábor vezérigazgató, aki szerint a társaság tőkeoldalon és mérlegét tekintve is igen erős, melyek a vállalatcsoport hitelképességét is javítják. Emlékeztetett, hogy a társaság további öt évvel meghosszabbította az Opel márkára vonatkozó, négy régiós országra szóló importőri szerződését is, a Ssangyong márka forgalmazói jogait pedig újabb négy országra terjesztették ki márciusban.
A vállalat májusban frissítette 2028-ig szóló stratégiáját, Csehországban pedig sikerült belépniük a kiskereskedelmi piacra is. Az idei első félévben több mint 25 ezer járművet adott el a társaság, árbevétele pedig elérte a 195 milliárd forintot – összegzett Ormosy Gábor.
A legfrissebb fejlemény, hogy a vállalat részvényei szeptembertől bekerültek a régiós CECE indexbe , amitől a részvény likviditásának javulására számítanak.
Alapvetően új trendeket nem azonosított az autópiacon a tavaszi stratégiai felülvizsgálat óta eltelt időszakban a cégvezető.
Az új, cseh kiskereskedelmi piacban ugyanakkor jelentős lehetőségeket lát az AutoWallis, az erős fogyasztási képesség és a biztató gazdasági helyet miatt. Csehországban ezért szeretne még további akvizíciókat végrehajtani a társaság.
A kínai gyártók európai térnyerése Ormosy szerint folytatódni fog a szigorúbb vámkörnyezetben, miközben a verseny is egyre inkább élesedik majd. Az ügyféligények és a technológiai is átalakulóban van, ami alkalmazkodóképességet igényel az ágazat szereplőitől, melyben a társaság a versenytársai előtt jár Ormosy elmondása szerint. Az autógyártóknál is további konszolidáció jöhet, amit az AutoWallis saját piacán is érzékel.
A társaság maga is további felvásárlásokra készül, idén még két akvizíciót szeretnének bejelenteni – jelezte előre a vezérigazgató, aki a regionális is az üzleti lefedettséget tekintve is további diverzifikációt szeretne elérni a növekedésben.
A stratégiai célok semmilyen szempontból nincsenek veszélyben, továbbra is a 2023-as árbevétel duplázását tervezik 2028-ra, amely így elérheti a 750 milliárd forintot az eredménytermelő képesség további javulása mellett.
Változatlanok a tőkepiaci célok is. Az MBH Bank beszállását követően is szeretnék tovább szélesíteni az elemzői lefedettséget, akár még az idén. Addicionális tőkeemelés nem szerepel a társaság stratégiai terveiben továbbra sem. A piaci konszolidáció 2026-ot követően lassulhat, addig osztalékra nem számíthatnak a befektetők. A vezetőség ugyanakkor a piaci lehetőségek várható szűkülésével, 2027-től kiszámítható, hosszú távú osztalékfizetésre kíván javaslatot tenni.
A társaság elemzői lefedettsége szeptembertől bővült, a minap ugyanis az MBH Befektetési Bank megkezdte az AutoWallis részvényeinek követését. A bankház ráadásul igencsak tekintélyes, 223 forintos célárat határozott meg friss vállalatértékelésében.
Árfolyamvárakozásuk alapján akár 50 százalékot drágulhat a részvény a következő 12 hónapban. Az óriási hozampotenciál miatt vételre ajánlják a papírt.
Debreczeni Csaba, az MBH Befektetési Bank vezető részvényelemzője ezt azzal indokolta előadásában, hogy az autókereskedők és szolgáltatók más megítélés alá esnek, a tőkepiacon is. Előbbiek részvényei az elmúlt öt évben ugyanis jelentősen felülteljesítik a gyártók tőzsdei teljesítményét. A sztorit az AutoWallisnál egyfelől a terjeszkedés jelenti régiós és márkák tekintetében is, a külföldről származó bevételek növekedése mellett.
A bankház elemzése szerint a szektortársakéhoz képest sokkal alacsonyabb az AutoWallis értékeltsége, EV/EBITDA alapon 2,6-os a 9,9-es iparági átlaghoz mérten.
De nem csak az AutoWallis, hanem a teljes hazai részvénypiac is olcsó az elemző szerint. A BUX előremutató 6-os P/E mutatója alapján még a pandémia előtti szinten forog az index értékeltsége. Az alacsony árazás pedig nem csupán a blue chipeknél, hanem a kispapíroknál is megfigyelhető. A teljes kelet-közép-európai régió olcsó a többi piachoz képest.
Az MBH jelenleg hét magyar tőzsdei cég részvényeit követi, a tervek szerint az év végéig a Mol és az OTP elemzését is megkezdi a bankház. Az AutoWalliséhoz hasonló alulárazottságot jelenleg a Masterplast és a Waberer’s esetében látnak a pénzintézet elemzői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.