A gyakorlatilag az egész földgolyóra kiterjedő, nagyjából egymilliárd fős szurkolói bázisának köszönhetően – az utóbbi időszak pénzügyi nehézségei dacára – továbbra is rendkívül erős és ellenálló a Manchester United márkája – írja befektetőknek szóló jegyzetében az amerikai Jefferies brókercég, amely a cég részvényeit 26 dolláros céláron ajánlja vételre.
Miután pedig a klub június végén lezárult, 2023–2024-es pénzügyi évéről készült gyorsjelentésének közzétételét követően a papírok kurzusa szerdán a New York-i tőzsdén 4,6 százalékkal, 15,65 dollárra zuhant, a célárból 66 százalékos felértékelődési potenciál adódik.
A gyorsjelentés számai valóban nem túlzottan szívmelengetők. A bevételek nagyjából 2 százalékkal, 662 millió angol fontra nőttek az előző évhez mérten, némileg meghaladva a 660 milliós várakozást, miközben a korrigált nettó veszteség 31 százalékkal, 55,1 millió fontra dagadt.
A Jefferies szerint a háttérben a növekvő játékosköltségek és működési kiadások állnak, azonban a folyamatban lévő átszervezések és vezetőváltások várhatóan évi 40-45 millió fontos megtakarítást hoznak a következő két üzleti évben.
A Manchester Unitednak több mint egymilliárd rajongója van világszerte, és úgy véljük, hogy a rajongói elkötelezettség kiaknázása hosszú távon kifizetődik
– írják az elemzők, akik azt is kiemelték, hogy a pénzügyi veszteségek ellenére a klub látogatottsági rekordszintekről és jegyeladásokról számolt be a 2024-es pénzügyi évben.
A fizetős tagsági program továbbra is világelső – több mint 438 ezer taggal büszkélkedhet –, és nemcsak a futballklubok között, hanem valamennyi globális sportágat figyelembe véve, azaz az észak-amerikai profi klubokat is lekörözi. Emellett a bérletekre várakozók várólistája 171 ezer főre nőtt.
A Jefferies véleményét erősíti amúgy az UEFA csütörtöki közleménye is, amely szerint, bár a csapat történetének legrosszabb helyezését (8.) érte el a 2023–2024-es idényben a Premier League-ben, mégis a földrész összes klubja közül a legtöbben, 1 397 148-an az Old Traffordon rendezett hazai bajnoki meccsekre látogattak ki.
Nem véletlen, hogy a Manchester United a 2024-es pénzügyi évben klubrekordról, 137 millió fontos meccsnapi összbevételről számolt be, noha nyolc hazai mérkőzéssel kevesebbet rendeztek, mint az előző évben.
A klub vezetése aktívan kutatja az új bevételi forrásokat, nemrégiben indította el e-kereskedelmi platformját is,
A becslések szerint a felület nagyjából 30 millió fonttal emeli a klub kiskereskedelmi, merchandising és licencbevételeit.
A Jefferies szerint azonban a Manchester United továbbra is pénzügyi kockázatokkal néz szembe, különösen az elszabadult játékosköltségek miatt.
A játékosköltségek folyamatos inflációja nyomást gyakorolhat a haszonkulcsok bővülésére
– fogalmaztak az elemzők. Emellett a megbízható bevételi forrás, a szponzorációs üzletág is érettebb szakaszba lépett, és kevesebb lehetőség nyílik új megállapodások megkötésére, ám a klub a meglévő, magas haszonkulcsú, globális szponzori megállapodásaiból folyamatos finomhangolással igyekszik egyre többet kihozni.
A Manchester United idén eddig 22 százalékkal gyengülő részvényeit a londoni tőzsdecsoport (LSEG) elemzői konszenzusa is vételre ajánlja, ám valamivel alacsonyabb, 20,17 dolláros céláron, ami még így is 28 százalékos prémiummal kecsegtet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.