Közel 7 százalékot pattant az Uber a pénteki tengerentúli kereskedésben, arra a hírre, hogy a fuvarmegosztó cég új partnerségre lépett az Alphabet tulajdonában lévő, önvezető autókat gyártó Waymóval. Már jövőre fizetős fuvarokat kínálnak Atlantában és a texasi Austinban.
A piacvezető Uber és a versenytárs Lyft megduplázta a vezető nélküli autók fejlesztőivel kötött megállapodásokat. A Waymo heti 100 ezer fizetett fuvart kezel San Franciscóban, Los Angelesben és Phoenixben.
A Cruise, egy másik önvezető autós startup, korábban fizetett fuvarokat bonyolított San Franciscóban, bár engedélyét felfüggesztették egy gyalogos elgázolása miatt tavaly ősszel. Az Uber a múlt hónapban közölte, hogy együtt fog működni a Cruise-zal. A Lyft kibővítette 2020-as partnerségét a Motion autonóm autófejlesztővel.
Azzal, hogy sofőr nélküli taxikat telepítenek alkalmazásaikba, az Uber és a Lyft csökkenti a Waymo és a Cruise foglalásait. A robotaxi vállalatok pedig abból profitálhatnak, hogy a telekocsi társaságok több tízmillió ügyfelét anélkül érik el, hogy saját taxiplatformjaik kiépítésének és méretezésének többletköltségei lennének.
Az Uber társalapítója, Travis Kalanick korábban dollármilliókat áldozott az önvezető autók fejlesztésére. Ám a pandémia óta az Uber és a Lyft félretette ezt az ambíciót, mondván, olyan platformokká válnak, amelyeken a mások által kifejlesztett technológia működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.