BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pattintotta az Uber árfolyamát a Google robottaxija

A pandémia óta nem fejlesztenek saját önvezetőket a nagy fuvarmegosztók, ehelyett mások autóit integrálják a platformra.

Közel 7 százalékot pattant az Uber a pénteki tengerentúli kereskedésben, arra a hírre, hogy a fuvarmegosztó cég új partnerségre lépett az Alphabet tulajdonában lévő, önvezető autókat gyártó Waymóval. Már jövőre fizetős fuvarokat kínálnak Atlantában és a texasi Austinban. 

uber
A pandémia után feladták a saját fejlesztést / Fotó: csikiphoto

A piacvezető Uber és a versenytárs Lyft megduplázta a vezető nélküli autók fejlesztőivel kötött megállapodásokat. A Waymo heti 100 ezer fizetett fuvart kezel San Franciscóban, Los Angelesben és Phoenixben.

A Cruise, egy másik önvezető autós startup, korábban fizetett fuvarokat bonyolított San Franciscóban, bár engedélyét felfüggesztették egy gyalogos elgázolása miatt tavaly ősszel. Az Uber a múlt hónapban közölte, hogy együtt fog működni a Cruise-zal. A Lyft kibővítette 2020-as partnerségét a Motion autonóm autófejlesztővel.

Azzal, hogy sofőr nélküli taxikat telepítenek alkalmazásaikba, az Uber és a Lyft csökkenti a Waymo és a Cruise foglalásait. A robotaxi vállalatok pedig abból profitálhatnak, hogy a telekocsi társaságok több tízmillió ügyfelét anélkül érik el, hogy saját taxiplatformjaik kiépítésének és méretezésének többletköltségei lennének.

Az Uber társalapítója, Travis Kalanick korábban dollármilliókat áldozott az önvezető autók fejlesztésére. Ám a pandémia óta az Uber és a Lyft félretette ezt az ambíciót, mondván, olyan platformokká válnak, amelyeken a mások által kifejlesztett technológia működik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.