BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Volvo cars are lining up for export at the Port of Nanjing in Nanjing, China, on August 6, 2024. According to the China Association of Automobile Manufacturers, data collated by the General Administration of Customs show that in the first half of this year, China's auto exports are reaching 2.932 million units, an increase of 25.3%; exports are amounting to 55.16 billion US dollars, up 18.8% year on year. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Megcsípte a Volvót a Kínára rótt vám

A vámháborúban érintett Volvo kevesebb profitra számít idén, miután korábban visszafogta az idei járműeladásokra vonatkozó előrejelzését. Az elektromos járművek iránti kereslet visszaesése tovább növeli a nyomást az autógyártóra.

A Volvo csökkentette profitvárakozását: 7-8 százalék közötti hozamra számít 2026-ban kamat- és adófizetés előtti eredményként, kevesebbre, mint korábban. A kínai tulajdonú svéd vállalat azzal magyarázta visszafogott előrejelzését, hogy a Kínában gyártott modelljeire extra vámot vetett ki az Egyesült Államok, Kanada és az Európai Unió.

Volvo cars are lining up for export at the Port of Nanjing in Nanjing, China, on August 6, 2024. According to the China Association of Automobile Manufacturers, data collated by the General Administration of Customs show that in the first half of this year, China's auto exports are reaching 2.932 million units, an increase of 25.3%; exports are amounting to 55.16 billion US dollars, up 18.8% year on year. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
A Volvo kevesebb profitra számít / Fotó: AFP

A vám alapjául szolgáló vádak szerint Peking olyan támogatást juttathat az elektromosautó-gyártóinak, amellyel torzítja a tisztességes versenyt. Kína tagadja a vádakat. Az EU-ban az átmeneti vám legfeljebb négy hónapig érvényes, ezen időtartamon belül – vagyis október elejéig – az uniós tagállamoknak végleges döntést kell hozniuk, de az érintettek arra számítanak, hogy marad a sáp.

A Bloomberg emlékeztet rá: júliusban a Volvo az Európai Unió által kivetett további vámok miatt visszafogta az idei járműeladásokra vonatkozó előrejelzését. Sőt, júniusban a vállalat a következő évre halasztotta az EX30 SUV amerikai szállítását, miután Washington megemelte a vámtarifát. A cég emellett a költségek csökkentése érdekében munkahelyeket szüntetett meg Svédországban.

Az elektromos járművek iránti kereslet visszaesése tovább növeli a nyomást az autógyártóra, amelyet a kínai milliárdos, Li Sufu megvett a Fordtól. A világ nagy autógyártói szembesültek vele, hogy a vásárlók érdeklődése visszaesett a teljesen elektromos járművek iránt. Ennek két fő oka az e-autók magasabb ára, valamint a megfelelően kiterjedt töltőhálózat hiánya. 

A Volvo 2030-ra kizárólag az elektromos autók gyártására akart átállni, azonban a cég a trend miatt úgy döntött, hogy a kínálata legalább 10 százaléka biztosan hibrid modell marad. Bár az autógyártók és a beszállítók arra számítanak, hogy a jövőben felpörög az elektromos járművek iránti kereslet, a kapacitás- és technológiafejlesztési beruházások meghaladták a jelenlegi fogyasztói igényeket.

A Volvo bivalyerős elektromos kamionnal dob kesztyűt a Teslának

Amíg a Tesla vacakol a Semivel, addig a Volvo gőzerővel dolgozik a minél nagyobb hatótávú elektromos kamionok fejlesztésén. A meglévő Volvo-paletta a jövő év közepétől egy 600 kilométer megtételére képes járművel bővül.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.