BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túllőtt a célon a Netflix, áremelésekkel tér vissza a Squid Game

Lassan már a Holdon is előfizetnek a Netflixre, a streamszolgáltató jövőre a 300 milliomodik fizető nézőjét köszöntheti. A kifehérítési folyamat teljes sikert hozott, de a Netflix nem pihen meg: áremelésekkel, új sorozatokkal, hirdetésözönnel igyekszik bevételeit és nyereségét új csúcsokra futtatni.

Nem tud leállni a Netflix, a globális piacvezető streamszolgáltató több mint 5 millióval tudta növelni előfizetői táborát a szeptemberrel zárult negyedévben, miközben minden főbb soron túlteljesítette az elemzői várakozásokat, noha a hollywoodi forgatókönyvírók tavalyi sztrájkjai miatt a kínálatában nagyobb hiátusok mutatkoztak.

Netflix California,,United,States,-,May,28,2024:,Netflix,Logo,On
A Netflix minden téren túlteljesítő volt a harmadik negyedévben / Fotó: Shutterstock

A Wall Street-i elemzők konszenzusa 4,52 milliós bővülésről szólt, azaz ha a méretéhez képest viszonylag szűken is, de a Netflix túllőtt a célon, és 282,7 millió előfizetővel zárta a harmadik negyedévet. Leszögezhető, hogy a tavaly megkezdett, a zugnézők fizetői körbe való bevonására, illetve kiszorítására és a jelszómegosztás okozta károk eliminálására meghirdetett program fényes sikert hozott, különösen azzal, hogy a párhuzamosan bevezetett, reklámokkal teletűzdelt olcsóbb csomagokkal ehhez megfizethető szórakozási alternatívát is kínáltak.

A Netflix egyelőre tartja a növekedési tempót

Új előfizetők legnagyobb számban Európából, a Közel-Keletről, Afrikából és az ázsiai régióból érkeztek, rossz hír, hogy két év után most először csökkent a romantikus sorozatok legnagyobb szerelmeseinek tekintett latin-amerikai nézők száma. A Netflix várakozásai szerint előfizetőinek száma a harmadik negyedévest is meghaladja majd a folyó, évzáró negyedévben. 

Konkrét célt az idéntől már nem publikálnak, mert korábban 

a piac rendre fals következtetéseket szűrt le a tervszámokból, melyek alul- vagy felülteljesítése hatalmas kilengéseket tudott okozni a részvényárfolyamban. 

Emlékezetes, hogy 2022 májusában a vártnál gyengébb gyorsjelentés és a streampiac korlátozott fejlődéséről szóló előrejelzések hatására a befektetők tömegével szálltak ki a Netflixből, ám a cég azóta megrázta magát, és a részvényárfolyama megnégyszereződött.

A Netflix negyedéves bevétele 9,83 milliárd dollárra nőtt, 15 százalékkal meghaladva a bázisidőszak hasonló adatát – az LSEG elemzői csak 9,77 milliárdot vártak. 

 

Az adózott nyereség kerek 40 százalékkal, 2,36 milliárd dollárra gyarapodott. Az egy részvényre eső nyereség (EPS) 5,40 dollárra hízott, alaposan ráverve az 5,12 dolláros várakozásokra. Nem is csoda, hogy az amerikai piaczárás után közzétett gyorsjelentés számaira 5 százalékkal, 725 dollárra erősödött a Netflix részvényárfolyama, ennyit rápakolva az idén már behúzott 47 százalékos erősödésre.

Fanyalognak az elemzők, magabiztos a menedzsment

A drágulás lehetett volna nagyobb is, ám elemzők már előre figyelmeztettek, hogy a Netflix részvénye erősen túlértékelt, benne van egy nagyobb korrekció is, mert sokuk szerint a kifehérítési folyamat a végéhez közeledik, új eszközök, módszerek kellenének az előfizetői tábor további bővítéséhez. Ám ennek egyelőre nem sok jelét látják, sőt aggodalmukat erősítik Ted Sarandos társ-vezérigazgató szavai is, aki azt mondta:

Úgy érezzük, nagyon jól pörög az üzlet, volt egy tervünk a növekedés felgyorsítására, és ezt teljesítettük is.

Elemzők szerint a kiutat a hirdetési bevételek növelése mellett a videójátékok meghonosítása jelenti a platformon. Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy a folyó negyedévet szintén 15 százalékos pluszbevétellel zárhassák. Az üzemi haszonkulcs a harmadik negyedévben 22,4-ről 29,6 százalékra ugrott, ez a cég várakozása szerint a költségek növekedése miatt a negyedik negyedévben 21, 6 százalékra romolhat.

A 2025-ös évre forgalmi előrejelzést adtak, e szerint 11–13 százalék közötti pluszbevételt szeretnének elérni, a legjobb esetben 44 milliárd dollárra növelve a forgalmukat. Ehhez a közelgő már-már kötelező áremelések mellett a most még alacsony hirdetési bevételek megduplázása, valamint a fehérítés még mindig érezhető hatásai is hozzájárulnak majd.

Emily in Paris Red Carpet
netflix
Az Emily volt a Netflix egyik idei sikersorozata / Fotó: NurPhoto via AFP

A Netflix spanyol és az olasz kedvelői az első rossz hírt már meg is kapták, náluk mától emelkedtek az előfizetői díjak, míg a brazilok már készülhetnek, hogy az elérhető olcsóbb csomagok közül még az idén többet kivezetnek, jellemzően ilyenkor a legalacsonyabb árúak esnek áldozatul a „fejlesztésnek”.

Jön a pankráció, visszatér a Squid Game

Fejlesztés a műsorkínálatban is lesz, jönnek az élő sportközvetítések, amelyek közé meglehetősen erőltetett lenne besorolni a népbutító amerikai szórakoztatást, a pankrációt. Ám mivel erre vevő a közönség, heti rendszerességgel, élőben streamelheti a WWF nevű szervezet show-műsorait. 

Sőt, jövőre háromórás heti programban tűzik műsorra a pankrációt. Valódi sportesemény is lesz majd, karácsony napján két amerikaifutball-mérkőzést is közvetítenek.

A film- és sorozatkínálatból a jól futottak közül a Netflix a következőket emelte ki:

  • The Perfect Couple,
  • Emily in Paris,
  • Rebel Ridge.
  • Menendez Brothers,
  • The Union.

A streamszolgáltató a folyó negyedévre is bőven kínál szórakoztató tartalmakat, a legnagyobb durranásnak a Squid Game sikersorozat visszatérése ígérkezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.