Vegyes harmadik negyedéves eredményeket tett közzé péntek reggel az AutoWallis: míg a negyedéves bevételek 9 százalékkal, 96 milliárd forintra nőttek éves összevetésben, az első háromnegyed évben pedig 3,4 százalékkal bővültek, az üzemi eredmény messze elmaradt a Concorde várakozásától – írja Somlai-Kiss Máté, a Concorde részvényelemzője.
Az EBITDA az előző év azonos időszakához mérten közel 30 százalékkal, 5 milliárd forintra, az üzemi eredmény 41 százalékkal, 3,4 milliárd forintra, az egy részvényre jutó nettó eredmény pedig 57 százalékkal, 2,49 forintra esett vissza. Az eredmények összhangban vannak az első fél évben látott dinamikával, azonban az egy részvényre jutó üzemi eredmény mindössze 8,7 forint lett az év első 9 hónapjában, szemben a Concorde által – igaz, az egész évre – várt 16,5 forinttal.
A leromlott jövedelmezőség részben a kiskereskedelmi üzletág gyengébb teljesítményének „köszönhető”, ahol az adózás előtti nyereség csupán 160 millió forint volt, amit meglepő módon felülmúlt a mobilitási üzletág, ahol 410 millió forintot termelt a cég adózatlanul, pedig – nem mellékesen – első alkalommal vált nyereségessé ez a divízió.
A rossz hír az, hogy mivel az elemző szerint a pénzügyi eredmények húzták le a profitot, a forint euróval szembeni gyengülő tendenciáját elnézve ebből a negyedik negyedévben újabb nagy árfolyamveszteség jöhet össze a hazai devizánál, ami megintcsak csökkentheti az autós cég profitját.
Az alacsonyabb jövedelmezőségből és a devizaárfolyam-dinamikából kiindulva a Concorde a várható adózás előtti eredményt negyedével, 8,3 milliárd forintra, az egy részvényre jutó nettó nyereséget pedig 26 százalékkal, 12,2 forintra vágta vissza.
Mindazonáltal a befektetőháznál továbbra is bíznak az AutoWallis hosszú távú stratégiájában, és mivel a szabad cash flow becslésüket nem módosították, változatlanul hagyták a cég részvényeire adott 230 forintos célárat, valamint a vételi ajánlást is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.