Ősszel is folytatódott az európai fapados légitársaságok emelkedése, legalábbis ami az utasforgalmat illeti.
Az európai piacvezető Ryanair 18,3 millió utast szállított az előző hónapban, hét százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az ír diszkont légitársaság a járatkihasználtságán már nem tudott javítani, de így is mindössze az elérhető ülések hét százaléka maradt üresen.
Az áprilisban indult 2024-2025-ös üzleti év első hét hónapja során már 133,6 millió utas váltott jegyet járataira, ami kilenc százalékos bővülést jelent. A töltöttségi szint ebben az időszakban 94 százalékos volt, egy százalékponttal alacsonyabb a tavalyinál.
A következő, 2026 márciusáig tartó üzleti évre vonatkozó előrejelzését ugyanakkor kénytelen volt visszavágni a társaság új gépeit szállító Boeing késlekedése miatt.
A Ryanair 215 millió helyett már csak 210 millió utassal számol, amit arra alapoz, hogy a gyártó csupán 15-öt tud leszállítani abból a 29 darab 737 MAX típusú repülőből, amiknek jövő nyárig kellene megérkezniük és flottába állniuk.
Az európai éllovas nyomott jegyárakkal igyekszik serkenteni az utazási kedvet, az elszállt költségek leszorításával még lesz dolga a reggel közzétett féléves jelentése alapján.
Folytatta a bővülést a Wizz Air is, noha ír versenytársához képest szerényebb, négy százalékos bővülésről számolt be. A magyar hátterű társaságot 5,6 millió utas választotta októberben. A járatkihasználtság 0,4 százalékponttal javult, ami átlagosan 92,9 százalékos töltöttségi szintet jelent. A fapados kapacitásai az utasszámnál valamivel kisebb ütemben, 3,7 százalékkal nőttek tavaly októberhez képest.
A Wizz Air azzal együtt maradt emelkedő pályán, hogy továbbra is sújtja a Pratt & Whitney által gyártott, hibás hajtóművek miatt elrendelt vizsgálat, melynek következtében számos gépe a földre kényszerült.
A Wizz Air londoni tőzsdén jegyzett részvényei 0,7 százalékkal drágultak délelőtt, ez azonban még így is csekély vigaszt jelent a részvényeseknek, akik a cég piaci értékének 37 százalékos zsugorodását láthatják idén.
A Ryanair befektetői nagyobb eladással vették tudomásul a féléves beszámolót, ezt azonban délig teljesen kihevert az árfolyam . Az év eleje óta viszont még így is 5,6 százalékot ereszkedett a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.